Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Klaus Rahikaisen ja Jarkko Sandellin teokset suuntaavat katseen ihmisen sisimpään

Basam Books

Julkaistu: 05.12.2014 klo 09:15
Julkaisija: Basam Books

Ahvenanmaalaisen kirjailijan uusi teos kertoo kuoleman ja rakkauden kohtaamisesta. Kangasniemellä asuvan Jarkko Sandellin toisessa runokokoelmassa luonto on vahvasti läsnä.

Ahvenanmaalaisen kirjailijan Klaus Rahikaisen uusin teos Rakkauden ja kuoleman kohtaaminen pohtii syvällisesti ihmisen pelkoja ja toiveita. Rahikaisen teos on luova puheenvuoro, joka inspiroi ajattelemaan kuoleman ja rakkauden merkityksiä niin omassa elämässä kuin laajemminkin. Rakkauden ja kuoleman kohtaaminen on kaleidoskooppi, se on eri suuntiin avautuvia näkyjä ja aavistuksia kuolemasta ja rakkaudesta.

Klaus Rahikainen on Ahvenanmaalla asuva kirjailija. Hän on aiemmin kirjoittanut ja kustantanut kymmenen kirjaa suomeksi, englanniksi ja ruotsiksi. Basam Books on julkaissut häneltä aiemmin teoksen Alussa on ajatus - kaikkeus sinussa itsessäsi (2013).

Jarkko Sandellin toisessa runokokoelmassa Jos siivet, lennän runoilijan ilmaisu on tiivistynyt itämaista estetiikkaa mukaileviksi, pienimuotoisiksi teksteiksi, joissa todellisuus on häivähdyksenomainen hetki. Luontoa, vuodenaikojen vaihtumista, ympäristön muutoksia ja liikkeitä tarkasti havainnoivat runot ovat havahduttavia ja palauttavat lukijan sisimpänsä äärelle.

Jarkko Sandell (s. 1972) on Kangasniemellä asuva runoilija ja puuartesaani. Tällä hetkellä Sandell opiskelee maaseutuyrittäjäksi. Häneltä on aiemmin julkaistu myönteisen vastaanoton saanut runokokoelma Auringonpolttaja (Savukeidas 2012).

Arvostelukappaleet: anna ulvinen@basambooks.fi

www.basambooks.fi

21-vuotias Basam Books on unohdettuihin klassikoihin, vähän käännettyihin kielialueisiin ja hyvinvointiin keskittyvä kustantamo. Basam Booksin valikoima on laaja: kustannamme kirjoja maailmankirjallisuuden huipuista uuteen fantasiaan, joogasta mindfulnessiin, lastenkirjoista matkakirjallisuuteen ja filosofiasta runouteen.