Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Klassisen musiikin taiturit soittavat rakkaudesta luontoon

Suomen luonnonsuojeluliitto

Klassisen musiikin taiturit soittavat rakkaudesta luontoon

Julkaistu: 30.08.2013 klo 19:16
Julkaisija: Suomen luonnonsuojeluliitto

Suomalaiset klassisen musiikin huiput konsertoivat Helsingissä luonnon puolesta 21. päivä lokakuuta. Ritarihuoneella esiintyvät Olli Mustonen (piano), Elina Mustonen (cembalo), Lauri Angervo (sello), Sole Mustonen (oboe) sekä Minna Pensola ja Antti Tikkanen (viulu). Muusikot ovat liikkeellä rakkaudesta luontoon ja esiintyvät palkkiotta.

Suomen luonnonsuojeluliitto täyttää tänä vuonna 75 vuotta. Liitto juhlistaa merkkivuottaan muun muassa tukikonsertein ja Suomen luonnon päivän vietolla ensimmäistä kertaa 31.8. Toukokuun lopulla Tavastialla jyrisi Norpparock ja lokakuussa vuorossa on klassisen musiikin ja luonnon ystäville todellinen helmi.

”Konsertissa kuullaan ihmislajin parhaita tuotoksia 1600-luvun alusta aina nykypäivään vaihtelevin kokoonpanoin ja tunnelmin”, Elina Mustonen kertoo.

Ainutkertaisen konsertin yhtenä teemana ovat linnut.

”Luvassa on ihanaa, sykähdyttävää ja hauskaa musiikkia taatusti antaumuksellisina esityksinä. lllan aikana voi lavalta bongata käen, satakielen, kanan, heinäsirkan ja kakadun”, Elina Mustonen vihjaa.

Eero Yrjö-Koskinen, toiminnanjohtaja, SLL, puh. 050-347 8778, eyk@sll.fi

Rakkaudesta luontoon – Suomen luonnonsuojeluliiton 75 v. tukikonsertti 21.10. klo 19.00. Pääsyliput 2.9.2013 alkaen Lippupisteestä 42,50 e / 32,50 e  (sis. palvelumaksut). Lippu.fi, puh. 0600 900 900 joka päivä klo 7-22, (1,98e/min).

Suomen luonnon päivä 31.8.:
www.suomenluonnonpaiva.fi

Suomen luonnonsuojeluliitto on maan suurin ympäristönsuojelun kansalaisjärjestö.
Matti Nieminen, viestintäpäällikkö
Suomen luonnonsuojeluliitto