Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Kitaravirtuoosi Al Di Meola konsertoi Tampere-talossa kesäkuussa

Tampere-talo Oy

Kitaravirtuoosi Al Di Meola konsertoi Tampere-talossa kesäkuussa

Julkaistu: 14.02.2014 klo 15:55
Julkaisija: Tampere-talo Oy

Yhdysvaltalainen Al Di Meola on yksi fuusiokitaran tärkeimmistä vaikuttajista ja kehittäjistä. Hänen tuorein projektinsa ”Al Di Meola plays Beatles and more” on mestarin pitkäaikaisen haaveen täyttymys, sillä Beatles on juuri se orkesteri, joka on tehnyt häneen kaikkein suurimman vaikutuksen. Uuden levyn myötä Di Meola on parhaillaan maailmankiertueella. Kitarasankari esiintyy Tampere Guitar Festivalin 10-vuotisjuhlakonsertissa Tampere-talossa lauantaina 7.6.2014, jolloin lavalle nousee kaikkiaan kahdeksan muusikkoa: Al Di Meola -kvartetti vahvistettuna jousikvartetilla. Konsertin tuottaa Tampere Guitar Festival yhteistyössä Tampere-talon kanssa.

Uransa alkuvaiheessa Al Di Meola halusi tulla tunnetuksi nimenomaan soittotekniikaltaan taitavana nopeana kitaristina, mutta myöhemmin hän on pyrkinyt tietoisesti vähentämään itsetarkoituksellista virtuositeetin esittelyä ja keskittynyt musiikissaan enemmän muihin arvoihin. Hän on soittanut yhdessä muun muassa Paco de Lucian, John McLaughlinin, Stanley Clarken ja Chick Corean kanssa. Di Meola on ollut esikuva myös monille muiden musiikin tyylien edustajille, kuten esimerkiksi Yngwie Malmstenille. Al Di Meolalta on julkaistu yli 20 sooloalbumia sekä useita muiden artistien kanssa tehtyjä levyjä.

Helsingistä konserttiin matkaaville on tarjolla kätevä matkustusmuoto. Ohjelmallinen Kitarajuna lähtee Helsingistä iltapäivällä ja palaa samana iltana takaisin. Festivaalitunnelma alkaa jo menomatkalla junassa. Kyseessä on uusi vihreä kulttuurimatkailun muoto, Tapahtumajuna, joka on aloittanut toimintansa tänä vuonna.

Al Di Meola, la 7.6. klo 20 Tampere-talo, Iso sali

Liput alk. 65/53/35 €, juhlabuffetin kanssa 96/84/66 €

Tomi Tolvanen, festivaalijohtaja, Tampere Guitar Festival, puh. 044 5633 949, tomi@tgf.fi

Tampere Guitar Festival

Kuvapankki

Tampere-talo on monipuolinen, laajaa asiakaskenttää palveleva kulttuurin, konserttien ja kokouspalveluiden tarjoaja. Se on Pohjoismaiden suurin kulttuuri- ja kongressikeskus, joka on toistuvasti valittu Suomen kongressitalojen kärkeen.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki