Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Kirjeitä saarelta vie romantiikannälkäiset aikamatkalle

Bazar Kustannus Oy

Kirjeitä saarelta vie romantiikannälkäiset aikamatkalle

Julkaistu: 27.01.2015 klo 13:27
Julkaisija: Bazar Kustannus Oy

Jessica Brockmolen esikoisteos Kirjeitä saarelta on ainutlaatuinen kirjeromaani, joka tempaa mukaansa jo ensimmäisiltä sivuilta. Se vie lukijan kahdelle mantereelle ja molempien maailmansotien aikaan. Jessica Brockmole onnistuu tavoittamaan jotain suurempaa siitä, miten ihmiset rakastuvat toisiinsa.

Maaliskuu 1912. Elspeth on 24-vuotias nuori runoilija, joka asuu kauniilla Skyen saarella Skotlannissa. Hän pelkää purjehtimista eikä siksi koskaan poistu saarelta. Hänen hämmästyksensä on sanoinkuvaamatonta, kun hän saa ensimmäisen ihailijapostinsa kaukaa Amerikasta yliopisto-opiskelija Daveyltä. Kirjeenvaihdosta puhkeaa heidän välilleen lämmin ystävyys.

Kesäkuu 1940. Elspethin tytär Margaret on rakastunut ilmavoimien lentäjään eikä ymmärrä ollenkaan, miksi hänen äitinsä varoittaa sotkeutumasta rakkauteen sodan aikana. Kun pommi tuhoaa osan heidän talostaan ja Elspeth katoaa, Margaretilla ei ole muita jälkiä seurattavanaan kuin läjä raunioista löytyneitä kirjeitä. Kuka on Graham? Ja miksi hän kirjoittaa naiselle nimeltä Sue?

Jessica Brockmole on amerikkalainen kirjailija, joka on asunut useita vuosia Skotlannissa. Kirjan tarinan hän keksi pitkillä ajomatkoilla Skyen saarelta Edinburghiin. Historiaa intohimoisesti harrastava Brockmole on elänyt itse myös kaukosuhteessa. Opettajanakin toiminut kirjailija ja kielitieteilijä asuu nykyisin Indianassa aviomiehensä ja kahden lapsen kanssa. Kirjeitä saarelta on hänen esikoisromaaninsa.

Jessica Brockmole
Kirjeitä saarelta
Kääntäjä: Marja Helanen
Alkuteos: Letters From Skye