Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Kevään lastenkirjoissa sanataidetta ja synttäritunnelmaa!

Bazar Kustannus Oy

Kevään lastenkirjoissa sanataidetta ja synttäritunnelmaa!

Julkaistu: 20.01.2015 klo 12:50
Julkaisija: Bazar Kustannus Oy

Maami Mustikka. Satuja ja satutehtäviä on 4–8-vuotiaiden lasten sanataidekasvatuksen perusteos, jollaista ei ole aiemmin tehty. Uudentyyppisessä satukirjassa Eppu Nuotion tuoreet, raikkaat sadut yhdistyvät sanataideopettaja Maami Snellmanin sanataidetehtäviin sekä kuvittaja Sanna Pelliccionin suunnittelemiin askartelutehtäviin. Vuoden kiertoa noudattavassa kirjassa on 10 satua, joista jokaiseen liittyy sadun maailmaa avaavia ja syventäviä tehtäviä.

Kirja tukee pienten lasten lukemaan oppimista, antaa aikuisille vinkkejä tarinan käsittelyyn sanataiteen keinoin sekä innostaa aikuisia ja lapsia kirjallisuuden pariin. Yhdessäolo kirjan ja tehtävien äärellä lisää lapsen kiinnostusta kieleen, vaikuttaa kielen kehitykseen sekä luo mukavan yhdessäolohetken aikuisen kanssa. Kirja sopii koteihin, päiväkoteihin, alkuopetukseen sekä taidekasvattajille.

Tämä vai tuo? Viljan syntymäpäivät -kirjassa Fiinu on lähdössä äitinsä kanssa parhaan ystävänsä Viljan syntymäpäiville. Mitä Viljalle voisi viedä syntymäpäivälahjaksi ja millaiset vaatteet olisi hauska laittaa päälle? Mitä syntymäpäivillä oikein tehdään? Viljan syntymäpäivät aloittaa kirjailija Eppu Nuotion ja kuvittaja Aino Louhen yhteisen, Fiinu-tytöstä kertovan Tämä vai tuo? -kuvakirjasarjan.

Eppu Nuotio (s. 1962) on Berliinissä asuva palkittu kirjailija, jonka laajaan tuotantoon kuuluu yli kuusikymmentä kirjaa, lukuisia tv-sarjoja, näytelmiä, kuunnelmia ja musikaaleja. Hän on toiminut Unicefin Hyvän tahdon lähettiläänä vuodesta 2002.

Maami Snellman (s. 1970) on Vantaan sanataidekoulun vastaava sanataideopettaja, joka rakastaa kirjoja, kirjoittamista ja teatteria. Alkuperäiseltä koulutukseltaan hän on lastentarhanopettaja ja steinerkoulun opettaja. Snellman on kehittänyt aktiivisesti alle kouluikäisten sekä alkuopetusikäisten lasten sanataidetoimintaa vuodesta 2000 lähtien.

Sanna Pelliccioni (s. 1976) on monipuolinen kuvittaja ja graafinen suunnittelija. Hän on alkuperäiseltä koulutukseltaan biologi ja tekee myös luontokuvituksia. Suositun Onni-poika-kuvakirjasarjansa lisäksi Pelliccioni tekee kuosisuunnittelua, kuvitettuja paperitarvikkeita ja kodin tuotteita.

Aino Louhi (s.1981) on tamperelainen kuvataiteilija, kuvittaja ja sarjakuvantekijä. Hän on viimeisen kymmenen vuoden aikana julkaissut useita omakustannesarjakuvia, pitänyt yksityisnäyttelyitä sekä ottanut osaa yhteisnäyttelyihin niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Tämä vai tuo? Viljan syntymäpäivät on Louhen ensimmäinen lastenkirjakuvitus.

Maami Snellman, Eppu Nuotio & Sanna Pelliccioni
Maami Mustikka. Satuja ja satutehtäviä
Sidottu / 82 sivua
ISBN 9789522792006