Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Karjalan maakuntarahoja tarjotaan ennakkoon karjalaisten juhlissa

Suomen Rahapaja Oy

Karjalan maakuntarahoja tarjotaan ennakkoon karjalaisten juhlissa

Julkaistu: 17.06.2011 klo 09:10
Julkaisija: Suomen Rahapaja Oy

Karjala sydämissämme. Suomen Rahapaja tarjoaa pienen erän Karjalan maakuntarahoja ennakkoon Kupittaan jäähallilla Turussa Karjalaisilla kesäjuhlilla 18.6. klo 9.30-18.00.

Karjalan peilikiiltoisen maakuntarahan voi ostaa kesäjuhlilla poikkeuksellisesti hintaan 15 euroa/maakuntaraha. Tarjoamme rahaa Karjalan Liiton järjestämillä kesäjuhlilla pienen, rajoitetun erän. Virallisesti maakuntaraha lasketaan liikkeelle 19.8.

Lähellä karjalaisia

Suomen Rahapaja esittelee Karjalan maakuntarahan ennakkoon vuoden eurooppalaisessa kulttuuripääkaupungissa Turussa.

”Karjalaiset kesäjuhlat ovat meille hieno mahdollisuus tavata Karjalan ystäviä. Maakuntarahoilla jokainen voi osoittaa, mitä oma maakunta merkitsee. Karjalan maakuntaraha on kaikkien Karjalan ystävien tunnus”, Suomen Rahapajan toimitusjohtaja Paul Gustafsson sanoo.

Tunnusraha tallentaa karjalaisen käsityöperinteen

Karjalan maakuntarahan tunnuspuoli muistuttaa karjalaisten kauniista käsityöperinteestä, sillä maakuntaraha kuvaa työn alla olevaa tuohityötä. Tuohesta valmistettiin lukemattomia esineitä, kuten tuokkosia, virsuja, kontteja ja paimentorvia.

Tuohitöihin saatiin ainekset kevätkesäisin tai syksyisin kiskomalla koivusta tuohta ohutteräisellä veitsellä. Materiaalina tuohi tiedettiin kestäväksi ja vedenpitäväksi, joten näppäräsorminen punoi siitä itselleen myös kätevän juomaleilin.

Henna Karjalainen
viestintä- ja markkinointipäällikkö
Suomen Rahapaja Oy
henna.karjalainen(at)mint.fi