Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Käpylehmien ensimmäiset MM-kisat kesäkuussa Merikarvialle

Koivuniemen Herran matkailutila

Käpylehmien ensimmäiset MM-kisat kesäkuussa Merikarvialle

Julkaistu: 25.03.2011 klo 11:32
Julkaisija: Koivuniemen Herran matkailutila

Koivuniemen Herran MUUMAA -matkailutilalla laitetaan käpylehmät riviin

The first World Championships of making cone cows

Tulevan kesän yksi kiinnostavimmista tapahtumista on Käpylehmien MM-kisat Merikarvialla, jossa punnitaan niin taidot kuin tyylikin. Kesäkuun 11. päivänä Koivuniemen Herran matkailutilalla pidettävät kisat ovat ensimmäiset laatuaan MM-tasolla ja haastavat kisaan niin lapset kuin aikuisetkin.

Kisan suojelijoina toimivat Aino Havukainen ja Sami Toivonen, jotka ovat suunnitelleet tapahtumalle oman Tatu ja Patu -tunnuksen.

Kuten kisatunnuskin, niin itse kisa on ehdottomasti leikkimielinen, mutta haluamme samalla nostaa framille tämän perinteisen lasten leikkikalun, joka on meille monille osa lapsuutta, kertoo kisoista innostunut emäntä Sirkka-Liisa ”Sirkkis” Koivuniemi.

Käpylehmien MM-kisat järjestetään yksipäiväisenä tapahtumana lauantaina 11.6.2011 Koivuniemen Herran tilalla. Saman päivän aikana käydään niin karsinnat kuin finaalikin. Sarjoja löytyy niin alle kouluikäisille kuin vanhemmillekin lapsille. Lisäksi on mukana perhesarja, johon aikuisetkin pääsevät mukaan.

Kisan tarkoitus on tutustuttaa lapset suomalaiseen leikkiperinteeseen, mutta samalla antaa koko perheelle mukavaa yhteistä tekemistä. Kisoihin voivat ja lapset valmistautua jo ennalta harjoittelemalla. Käpylehmät ovat osa suomalaista perinnettä ja lasten kulttuuria. Vaikka ne voivat olla aivan nuorimmille hiukan outoja, niin useimmille lasten vanhemmille ja isovanhemmille taatusti tuttu juttu, sanoo Sirkkis-emäntä.

Koivuniemen Herran
MuuMaa -kotieläintarha on jo monille tuttu vierailukohde, jossa on perheille runsaasti tekemistä. Lisäksi paikka on suosittu luokkaretki ja leirikoulukohde. Käpylehmien MM-kisa juhlistaa matkailutilan 20. juhlavuotta sekä samalla Satakunnan UNICEF-maakuntavuotta.

Satakunta hyvää kohdetta 2011: MuuMaan käpylehmien kisa esittäytyy suurelle yleisölle Satakunta Touristin järjestämässä Satakunta hyvää kohdetta 2011  -tapahtumassa tiistaina 29. maaliskuuta Noormarkun Klubilla (Laviantie 14,29600 Noormarkku) Tapahtumassa voitte tavata Koivuniemen Herran pariskunnan sekä treenata kesän kisaa varten.

KÄPYLEHMIEN MM-KILPAILU LYHYESTI

kisan suojelijat: lastenkirjailijat Aino Havukainen ja Sami Toivonen

sarjat : alle kouluikäiset, kouluikäiset, perhesarja

säännöt: luonnonmateriaalia (annetaan kilpailijoille paikan päällä)

-tehdään paikanpäällä

-nimetään ja esitellään ns. kehässä ”cow walkilla” (joku muukin kuin tekijä voi esitellä)

-tekoaika (lehmänkellosta lehmänkelloon)

paikka: Koivuniemen Herran MuuMaa -kotieläintarha, Merikarvia käpylehmien työstö perinnepihalla

arviointi: tasapainoisuus, innovatiivisuus, esittely, hahmon kehittely

tuomariston puheenjohtaja: kuvanveistäjä-kuvataiteilija Veijo Setälä

ilmoittautuminen: netissä www.koivuniemenherra.fi ja kisapaikalla (mikäli paikkoja vielä on)

Lisätiedot:

MuuMaan emäntä Sirkka-Liisa Koivuniemi
Koivuniemen Herran matkailutila
MERIKARVIA
www.koivuniemenherra.fi

KOIVUNIEMEN HERRA on monipuolinen ja uudentyyppinen maaseutumatkailuyritys Satakunnassa, Merikarvialla. Tavoitteena on tarjota luonnonläheisiä ja talonpoikaiseen joki- ja perinnemaisemaan istuvia maalaiselämyksiä. Maalaisseikkailun tapahtumapaikkana on vanha merikarvialainen Koivuniemen maatila.