Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Kalevalaisten Naisten Liiton juhlakiertue saapuu Joensuuhun syyskuun puolivälin jälkeen

Pilgrim Oy

Kutsu.
Julkaistu: 14.09.2015 klo 11:29
Julkaisija: Pilgrim Oy

Paikka: Sepänkadun kerhotalo, Sepänkatu 42, Joensuu

Aika: la 19.9.2015, klo 18

TERVETULOA!

Iloiset iltamat järjestetään Mateli Kuivalatar ja Toivo Kärki -teemalla. Mateli on yksi tunnetuimmista Kantelettaren runolaulajista, Toivo Kärki puolestaan Matelin tyttären pojan tyttärenpoika. Mateli Kuivalattaren runoja tulkitsee Anna-Liisa Alanko ja ilomantsilaisen näytelmäryhmän esitys Matelista Topiin kertoo Toivo Kärjestä Ilomantsissa esivanhempiaan etsimässä. Elsi Komu on mukana illassa runoillaan. Iloisten iltamien tavoitteena on tarjota osallistujille Joensuun Kalevalaisten Naisten tärkeinä pitämiä asioita: kalevalaista perinnettä,  yhteisöllisyyttä ja moderneja aktiviteetteja.

Olet lämpimästi tervetullut juhlimaan Kalevalaisten Naisten Liiton (80 v.) juhlavuotta Joensuuhun, Sepänkadun kerhotalolle ohjelman, iloisen yhdessäolon sekä upeiden korujen loisteessa. Osana tilaisuutta järjestetään Kalevala Korun muotinäytös, jossa ovat esillä Kalevala Korun syksyn uutuudet, mm. Evolution Series by Nightwish -sarja. Malleina muotinäytöksessä esiintyy muun muassa pohjoiskarjalaisia yritysmaailman, taiteen ja kulttuurin vaikuttajia: Joensuun Naisten Pankin perustaja, yrittäjä Leila Kontkanen, museonjohtaja, FT Tarja Raninen-Siiskonen, Joensuun Kalevalaisten Naisten Liiton puheenjohtajanakin toiminut amanuenssi, FT Tuija Saarinen ja taiteen maisteri Auli Partio.

Liitteet: Juhlakiertueaikataulu ja kutsu

Ilmoittautumiset (torstaihin 17.9. mennessä):

Aura Soininen, Viestintätoimisto Pilgrim Oy
aura.soininen@pilgrim.fi

Lisätiedot:

Sirpa Huttunen, toiminnanjohtaja
Kalevalaisten Naisten Liitto ry.
sirpa.huttunen@kalevalaistennaistenliitto.fi

Kalevalaisten Naisten Liitto on perinteestä ja kulttuurista kiinnostuneiden ihmisten verkosto, joka sai alkunsa oman aikansa yhteiskunnallisen vaikuttajan, Elsa Heporaudan, toiminnasta naisten hyväksi. Nykyinen kalevalainen nainen on naisten asialla ja samalla laajan kalevalaisen kulttuuriperinnön polulla. Olemme tarinan kertojia ja kuuntelijoita, harrastajia ja ammattilaisia, elämysten kokijoita ja näkijöitä. Kulttuurin voima kokoaa meidät yhteen. Yhdessä etsimme uusia näkökulmia perinteisiin. Liitossa on jäseniä yhteensä 4000 ja jäsenyhdistyksiä 61, joista neljä toimii Ruotsissa. Kalevalaisten Naisten Liitto omistaa Kalevala Koru Oy:n.