Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Kalevalaisten Naisten Liiton juhlakiertue päättyy näyttävästi Helsingissä

Pilgrim Oy

Kalevalaisten Naisten Liiton juhlakiertue päättyy näyttävästi Helsingissä

Kutsu.
Julkaistu: 15.09.2015 klo 13:45
Julkaisija: Pilgrim Oy

Paikka: Ravintola Kaisaniemi

Aika: pe 25.9.2015, klo 19

TERVETULOA!

Jyväskyläläinen Elsa Heporauta perusti Kalevalaisten Naisten Liiton, vaaliakseen kauneutta ja kulttuuria korostamalla suomalaisen naisen ainutlaatuisuutta pukeutumisen, kauniiden korujen ja sisustamisen kautta. ”Suomalaiset naiset ovat uljaita ja kulttuuritietoisia sekä luonnonläheisiä. Haluamme tuoda kalevalaista renessanssia esiin nykysuomalaisten naisten kanssa, ja tämä toteutuu juhlakiertueen ja Kalevala Korun muotinäytöksessä”, kertoo Sirpa Huttunen, Kalevalaisten Naisten Liiton toiminnanjohtaja.

Malleina muotinäytöksessä esiintyvät tunnetut helsinkiläiset, kuten yrittäjä ja tanssinopettaja Aira Samulin, Marttojen toiminnanjohtaja Marianne Heikkilä sekä tv:stä tutut toimittaja Marjo Partio ja juontaja-toimittaja Hanna Sumari.  ”Kalevalaisessa naiseudessa yhdistyy energisyys, positiivisuus, sisaruus, huumori ja kova työ”, innostuu juontaja-toimittaja Hanna Sumari kuvailemaan. ”Kaikissa malleissa on samaa sydämen sivistystä, avarakatseisuutta, aurinkoisuutta ja hyväntekijää kuin oli aikoinaan liiton perustaneessa Elsa Heporaudassa itsessäänkin, joten heistä voisi sanoa että he ovat oikeita ja aitoja kalevalaisia naisia”, kehuu Sirpa Huttunen.

Juhlakiertuetta varten järjestetyssä Kalevala Korun muotinäytöksessä ovat esillä Kalevala Korun syksyn uutuudet, mm. Evolution Series by Nightwish -sarja.

Olet lämpimästi tervetullut juhlimaan Kalevalaisten Naisten Liiton (80 v.) juhlavuotta ravintola Kaisaniemeen kansanmusiikki-iltamiin ohjelman, herkullisen illallisen, iloisen yhdessäolon sekä upeiden korujen loisteessa.

Liitteet: juhlakiertueen aikataulu ja kutsu

Ilmoittautumiset (keskiviikkoon 23.9.2015 mennessä):

Aura Soininen, Viestintätoimisto Pilgrim Oy
aura.soininen@pilgrim.fi

Lisätiedot:

Sirpa Huttunen, toiminnanjohtaja
Kalevalaisten Naisten Liitto ry.
sirpa.huttunen@kalevalaistennaistenliitto.fi

Kalevalaisten Naisten Liitto on perinteestä ja kulttuurista kiinnostuneiden ihmisten verkosto, joka sai alkunsa oman aikansa yhteiskunnallisen vaikuttajan, Elsa Heporaudan, toiminnasta naisten hyväksi. Nykyinen kalevalainen nainen on naisten asialla ja samalla laajan kalevalaisen kulttuuriperinnön polulla. Olemme tarinan kertojia ja kuuntelijoita, harrastajia ja ammattilaisia, elämysten kokijoita ja näkijöitä. Kulttuurin voima kokoaa meidät yhteen. Yhdessä etsimme uusia näkökulmia perinteisiin. Liitossa on jäseniä yhteensä 4000 ja jäsenyhdistyksiä 61, joista neljä toimii Ruotsissa. Kalevalaisten Naisten Liitto omistaa Kalevala Koru Oy:n.