Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Kalevalaisten Naisten Liiton juhlakiertue alkaa Tampereen Näsilinnasta syyskuun puolivälissä

Pilgrim Oy

Kutsu.
Julkaistu: 07.09.2015 klo 11:12
Julkaisija: Pilgrim Oy

Paikka: Näsilinna, Milavidanrinne 8, Tampere

Aika: ti 15.9.2015, klo 18

Olet lämpimästi tervetullut juhlimaan Kalevalaisten Naisten (80 v.) juhlavuotta Näsilinnaan ohjelman, herkullisen illallisen, pukeutumisen ja koristautumisen sekä iloisen yhdessäolon merkeissä. Osana tilaisuutta järjestetään myös Kalevala Korun muotinäytös, jossa ovat esillä Kalevala Korun syksyn uutuudet, mm. Evolution Series by Nightwish -sarja. Malleina juhlanäytöksessä nähdään tutut tamperelaiset: mm. näyttelijä Eila Roine, näytelmäkirjailija-ohjaaja Sirkku Peltola sekä laulaja Ville Leinonen.

”Toiminnassamme pyrimme yhdistämään Kalevalaisuutta sopivassa suhteessa omaan paikalliskulttuuriimme, ja olemme avoimia myös kulttuurin uusille ilmiöille.
Meitä yhdistää ilo, yhdessä tekemisen riemu ja rakkaus kalevalaisuuteen”,
kuvaa Hanna Rantanen, Tampereen Kalevalaisten Naisten puheenjohtaja.

Nähtävillä on vaatturimestari Riitta Hyrkkäsen Tampereen Kalevalaisille Naisille suunnittelema Kalevalaisen naisen monikäyttöinen nimikkovaate Helmatar. Musiikista vastaa musiikkiteatteriduo Puhti eli Annemari Kivimäki ja Reetta-Kaisa Iles sekä kalevalaisen runolaulun taitaja Meri Tiitola, joka esittää Kantelettareen pohjautuvia lauluja.

Tervetuloa viihtymään!

Liitteenä kutsu ja juhlakiertueaikataulu.

Ilmoittautumiset (perjantaihin 11.9. mennessä):

Aura Soininen, Viestintätoimisto Pilgrim Oy
aura.soininen@pilgrim.fi

Lisätiedot:

Sirpa Huttunen, toiminnanjohtaja
Kalevalaisten Naisten Liitto ry.
sirpa.huttunen@kalevalaistennaistenliitto.fi

Kalevalaisten Naisten Liitto on perinteestä ja kulttuurista kiinnostuneiden ihmisten verkosto, joka sai alkunsa oman aikansa yhteiskunnallisen vaikuttajan, Elsa Heporaudan, toiminnasta naisten hyväksi. Nykyinen kalevalainen nainen on naisten asialla ja samalla laajan kalevalaisen kulttuuriperinnön polulla.. Olemme tarinan kertojia ja kuuntelijoita, harrastajia ja ammattilaisia, elämysten kokijoita ja näkijöitä. Kulttuurin voima kokoaa meidät yhteen. Yhdessä etsimme uusia näkökulmia perinteisiin. Liitossa on jäseniä yhteensä 4000 ja jäsenyhdistyksiä 61, joista neljä toimii Ruotsissa. Kalevalaisten Naisten Liitto omistaa Kalevala Koru Oy:n.