Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Jari Sivonen asiamieheksi Kulttuurirahaston Pohjois-Pohjanmaan maakuntarahastoon

Suomen Kulttuurirahasto

Julkaistu: 27.05.2016 klo 09:44
Julkaisija: Suomen Kulttuurirahasto

Filosofian tohtori Jari Sivonen on valittu Suomen Kulttuurirahaston Pohjois-Pohjanmaan rahaston asiamieheksi. Hän aloittaa tehtävässä 1.6.2016 ja toimii asiamiehenä Oulun yliopiston suomen kielen professorin työnsä ohella. Sivonen on tavattavissa rahaston Oulun toimistossa sopimuksen mukaan.

Jari Sivonen asuu ja työskentelee Oulussa, missä on asunut koko ikänsä lukuun ottamatta viittä Unkarissa suomen kielen ja kulttuurin vierailevana professorina viettämäänsä vuotta. Sivonen on syntynyt vuonna 1970. Hänellä on ollut useita luottamustehtäviä valtakunnallisissa organisaatioissa kuten esimerkiksi tieteellisen lehtien toimitusneuvostoissa. Sivonen on suomen kielen lautakunnan jäsen.

– Näinä aikoina, jolloin yliopistojen ja muiden rahoittajien myöntämä avustus vähenee, on erityisen tärkeää tarjota taloudellisia mahdollisuuksia alueen lahjakkaille tutkijoille ja taiteilijoille, Sivonen toteaa.

Pohjois-Pohjanmaan rahasto on yksi Kulttuurirahaston 17 maakuntarahastosta. Se jakaa apurahoja ja palkintoja ja järjestää kulttuuritoimintaa maakunnan alueella. Apurahoina jaetaan vuosittain yli puoli miljoonaa euroa. Hakuaika on tammi-helmikuussa.

Lisätiedot: Asiamies Jari Sivonen, puh. 040 580 5549, jari.sivonen@skr.fi

Suomen Kulttuurirahasto on yksityinen säätiö. Se tukee maamme kulttuurielämää myöntämällä apurahoja keskusrahastosta ja 17 maakuntarahastosta tieteen, taiteen ja kulttuurielämän eri aloilla toimiville henkilöille ja yhteisöille. Kulttuurirahastolla on myös omaa kulttuuritoimintaa. Lisätiedot osoitteesta www.skr.fi.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki