Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Jaakko Löytyn juhlakiertue esiintyy kirkkopäivillä Kouvolassa 23. toukokuuta

Suomen Lähetysseura

Jaakko Löytyn juhlakiertue esiintyy kirkkopäivillä Kouvolassa 23. toukokuuta

Julkaistu: 21.04.2015 klo 13:02
Julkaisija: Suomen Lähetysseura

Muusikko Jaakko Löytty täytti helmikuussa 60 vuotta. Pyöreiden vuosien kunniaksi hän järjestää juhlakiertueen Hyvät sanat – taivaallinen sävel, joka alkoi kahdeksalla konsertilla maaliskuussa. Juhlakiertueen seuraava konsertti pidetään kirkkopäivillä Kouvolassa 23. toukokuuta.

Jaakko Löytty kertoo, että maaliskuun konsertit pyrittiin tekemään hiippakunnittain, ja niillä tavoitettiin enimmäkseen riviseurakuntalaisia.

-Kirkkopäivillä kuunteluvuorossa ovat seurakuntien työntekijät ja valtuutetut. Laulut ovat samoja, mutta yleisö kirkollisesti valistuneempaa, Löytty pohtii.

-Olen iloinen siitä, että lauluni ja konsertin teemat tulevat tutuiksi laajalti kirkossamme. On hienoa saada Kouvolassakin kajauttaa hyvät sanat ja taivaalliset sävelet ilmoille.

Jaakko Löytty kiittää monista lämpimistä 60-vuotisonnitteluista. Konserttien tuoton hän lahjoittaa Suomen Lähetysseuran vammaistyölle Botswanaan, Etiopiaan ja Nepaliin.

- Tasaus Jumalan maailmassa on konsertin alkuosan teema. Erityisesti haluan kiinnittää huomion kaikista heikoimmassa asemassa oleviin, vammaisiin.

-Suomen Lähetysseura on tehnyt ansiokkaasti työtä heidän parissa eri puolilla maailmaa. Haluan olla tukemassa tätä työtä.

Konsertin loppuosassa teema muuttuu, ja se on omistettu parisuhdelauluille.

-Kaijan kanssa meillä on pitkä taistelusuhde, olemme onnistuneet taistelemaan samalla puolella jo 40 vuotta. Haluan näillä rakkauslauluillani olla tukemassa pariskuntia heidän valitsemallaan pitkänsitkeällä tiellä.

- Mielestäni nämä kaksi teemaa ovat tärkeitä kirkon työssä. Lähimpänä olevista ja kauaksi jääneistä meidän tulee kantaa huolta yhtälailla. Tämä on minun mielestäni kirkon tehtävä.

***

Jaakko Löytyn juhlakiertueen Hyvät sanat – taivaallinen sävel -konsertti pidetään Kouvolan kaupungintalon juhlasalissa 23.5. klo 16.30, osoite Torikatu 10, 45100 Kouvola

Lippujen hinnat:

Peruslippu on 17,50€ + palvelumaksu

Lapset, opiskelijat, eläkeläiset 14,50€ + palvelumaksu

Lippuja myös ovelta ennen konserttia

Lisätietoja myös Facebook-tapahtumasivu: https://www.facebook.com/events/342702192595356/

Kuvateksti: Jaakko Löytty on osa suomalaista nuoriso- ja rippikoulukulttuuria. Hänen vaikutuksensa on merkittävä koko Suomen evankelis-luterilaiselle kirkolle ja muusikoille. Kuva: Jarmo Kulonen

Suomen Lähetysseura on vuonna 1859 perustettu Suomen evankelis-luterilaisen kirkon lähetysjärjestö, joka toimii 30 maassa yhteistyössä paikallisten kirkkojen ja järjestöjen kanssa. Lähetysseura on myös ulkoasiainministeriön kumppanuusjärjestö ja yksi Suomen suurimpia kehitysyhteistyöjärjestöjä. www.suomenlahetysseura.fi