Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Itähelsinkiläisen piirtäjäkollektiivin näyttely hasan & partnersilla: Työn ja hiljaisten hetkien vaihtelu luo kauniiden kuvien kudelman

Julkaistu: 19.10.2016 klo 15:58
Julkaisija: hasan & partners

Hasan & partnersin uusi taidenäyttely, The Space Between juontaa juurensa itähelsinkiläiselle teollisuusalueelle, jossa pienet, tarkoin piirretyt kuvat kauniista naisista, koirista ja fantasiahahmoista kiinnittävät ohikulkijan huomion. Neljän, samassa toimistossa asiakaspalvelutyötä tekevän naisen muodostaman taiteilijaryhmän taide syntyy hiljaisina hetkinä asiakastyön tekemisen lomassa. Piirtäjäkollektiivin näyttely puhuu tulevaisuuden puolesta, jossa asioita tehdään entistä pienemmissä palasissa.

Tekemäni taide on yksinkertaista, sillä minusta koirat ja muu eläinkunta ovat taidetta parhaimmillaan. Haluan ihmisten näkevän saman ainutlaatuisuuden ja kauneuden, jota näen itse”, kuvailee yksi piirtäjäkollektiivin taiteilija, Jasmina Haverinen.

Sisälläni asuu edelleen pieni tyttö paperinukkejensa kanssa. Piirrän pääsääntöisesti naisia ja saan inspiraationi muotilehdistä ja kauniista naiskuvista. Haluan luoda uudelleen asioita, joissa näen erityistä kauneutta”, kertoo puolestaan taitelijaryhmän toinen jäsen, Riina Raimi

Näyttelyn avajaiset: hasan & partnersin tiloissa torstaina 20. lokakuuta kello 16.00–17.00

Näyttelyn taitelijat Jasmina Haverinen, Nea Korpela, Jonna Pakkanen ja Riina Raimi tulevat avaamaan näyttelyn ja kertomaan teoksistaan. Näyttelyyn kuuluu noin 200 piirrosta.

Näyttelyn aukioloajat: 21. lokakuuta–28. marraskuuta kello 8–16

Paikka: hasan & partners, Pursimiehenkatu 29–31 B, 00150 Helsinki

Lisätiedot: Mark Maher, hasan & partners, mark.maher@hasanpartners.fi, +358 40 8600 208

Vaihtuvista nykytaidenäyttelyistä ja artistiesittelyistä hasan & partnersilla vastaa Love&Money, jonka tavoitteena on saattaa yhteen taiteilijat ja taiteen ystävät yli kulttuuri- ja liike-elämän rajojen.