Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Innon syksyssä Marimekko, Olavi Virta, Naomi Klein ja ruotsalaisia dekkareita

Into Kustannus

Innon syksyssä Marimekko, Olavi Virta, Naomi Klein ja ruotsalaisia dekkareita

Julkaistu: 13.05.2015 klo 10:07
Julkaisija: Into Kustannus

Into Kustannuksen muhkea syyslista 2015 tarjoaa huikean kattauksen tuhtia tietokirjallisuutta ja jännittävää kaunoa, väkevätehoista luettavaa polemiikin pontimeksi.

syyslistaInto-syksyn avaa Yksi tappava syrjähyppy, ensimmäinen dekkari uudesta ruotsalaisesta Marianne Jidhoff –rikosromaanisarjasta.  Kahta ensimmäistä Jidhoff-dekkaria on myyty pelkästään Ruotsissa 280 000 kappaletta. Supersuosittu kirjailija Denise Rudberg vierailee Helsingin Taiteiden yössä 21.8.

Syksyn kirjallinen tapaus on Marimekko – Suuria kuoseja -tietokirja, joka kertoo järisyttävän suomalaisen tarinan, täynnä suuria tunteita ja isoja kuoseja, surkeita epäonnistumisia ja jättipotteja. Kirjassa kuljetaan Marimekon mukana helsinkiläisestä nyrkkipajasta Kiinaan saakka. Neljän Wahlroos-menestyskirjan kirjoittajan ja kolmen muun tutkivan toimittajan perusteellinen teos perustuu yli sataan haastatteluun ja kymmeniin arkistolähteisiin.

Innon toinen tietohitti on Naomi Kleinin maailmalla jo kohuttu Tämä muuttaa kaiken – Kapitalismi vs ilmasto. Ravisteleva uutuus ilmastonmuutoksesta on Naomi Kleinin, Tuhokapitalismin nousun ja No logon kirjoittajan, toistaiseksi optimistisin kirja: voimme voittaa ilmastokriisin, muuttaa epäonnistuneen talousjärjestelmämme ja luoda jotain paljon parempaa.

Olavi Virta juhlavuoden suosikki on Hannu Nybergin tietokirja Olavi Virta hurmiosta turmioon, joka on ensimmäinen totuudenmukainen ja svengaava elämäkerta juhlitusta tangokuninkaasta, jonka syntymästä tulee kuluneeksi 100 vuotta.

Syksyn taattu kirja- ja elokuvatapaus on yksi Amazonin myydyimmistä scifiromaaneista, Andy Weirin Marsilainen, jossa astronautti kamppailee hengestään Marsissa. Kirjan pohjalta ilmestyy marraskuussa 2015 Ridley Scottin ohjaama elokuva.

Innon väkevätehoinen syyskattaus pitää sisällään liki 40 uutta kirjaa, jykevän suorapuheista tietoa niin energiastataloudesta, historiasta (mukaanlukien naudan historia), kansainvälisestä politiikasta kuin populaarikulttuurista, kansallismielisyydestä ja saamelaisista. Into jatkaa psyykettä järisyttävän kotimaisen ja laadukkaan käännöskirjallisuuden julkaisua. Syksyn tarjonta keskittyy venäläiseen kaunokirjallisuuteen, jossa Into lanseeraa viisi uutuutta. Lisäksi Into kirjaprässistä pärähtää mahtava pokkarikattaus, 20 uutta taskukirjaa.

Syyslista on luettavissa verkossa tai ladattavissa Into Kustannuksen sivuilta.

Arvostelukappaleet: arvostelukappaleet@intokustannus.fi

www.intokustannus.fi
Mika Rönkkö, mika.ronkko@intokustannus.fi, puh. 050 4362170.

Into on ketterä ja ärhäkkä yleiskustantamo. Julkaisemme ajankohtaista tietoa, hillittömän kiinnostavaa kaunoa, kantaaottavia pamfletteja, laadukasta käännöskirjallisuutta ja Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehteä. Monet kirjoistamme ovat saatavissa myös e-kirjoina.

www.intokustannus.fi | www.mondediplo.fi | www.into-ebooks.com | www.facebook.com/intokustannus