Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Huippusuosittu TEDxYouth-tapahtuma järjestetään nuorilta nuorille

Suomen Lukiolaisten Liitto

Huippusuosittu TEDxYouth-tapahtuma järjestetään nuorilta nuorille

Julkaistu: 27.01.2016 klo 07:30
Julkaisija: Suomen Lukiolaisten Liitto

Maailmalla mainetta niittänyt TEDxYouth saapuu Helsinkiin torstaina 28.1.2016. Tällöin Helsingin Glorian valtaavat toinen toistaan mielenkiintoisemmat puhujat aiheenaan pelko ja rohkeus. Tilaisuuden 11 esiintyjää lähestyvät aihetta erilaisista näkökulmista, ja tapahtumassa kuullaankin todellisia selviytymistarinoita sekä hyvinkin erilaisia kokemuksia aiheesta. Tarkoituksena on rohkaista yleisöä kokeilemaan uutta ja tavoittelemaan unelmia, mikä on ajankohtaista erityisesti suurten valintojen äärellä oleville nuorille. Puhujien henkilöllisyys pidetään tapahtumaan asti salassa, mutta joukosta löytyy niin kansallisesti kuin kansainvälisestikin tunnettuja nimiä yhteiskunnan eri aloilta aina ex-urheilijasta huippumalliin.

Nimensä mukaisesti tilaisuus on pääasiassa nuorille suunnattu. Ensimmäistä kertaa Suomessa TEDx-tapahtuma on myös lukioikäisten nuorten itsensä järjestämä. Parinkymmenen vapeehtoisen joukko on vastannut kaikista tapahtumajärjestelyn osa-alueista esiintyjistä yhteistyökumppaneihin asti.

Monet luokat, opiskelijakunnat ja muut yhteisöt järjestävät tapahtuman oheen itsenäisiä katselutilaisuuksia, joissa seurataan livelähetystä tapahtumasta. Tapahtumastreamia voi seurata myös omalta tietokoneelta, ja linkki siihen löytyy tapahtuman nettisivuilta sekä sosiaalisesta mediasta. Tunnelmia välitetään myös Twitterissä ja Instagramissa tunnisteella #tedxkolmikulma. Videoitavat puheet tulevat myös myöhemmin verkkoon katsottaviksi.

Median edustajat ovat tervetulleita seuraamaan tapahtumaa paikan päälle.

TEDx on vapaaehtoisvoimin järjestettävä tapahtuma, joka perustuu kansainväliseen TED- konseptiin (Technology, Entertainment, Design). Tapahtuman järjestämistä tukevat muun muassa Suomen Lukiolaisten Liitto, Pääkaupunkiseudun partiolaiset, Helsingin nuorisoasiainkeskus, Metropolia-ammattikorkeakoulu, Helsingin yliopisto ja DNA.

Lisätietoa:

Tiina Haapanen, tiina.haapanen@lukio.fi 040 839 3284

Otso Salvi, otso.salvi@lukio.fi, 045 129 6795

www.tedxkolmikulma.com

Instagram ja Twitter: @tedxkolmikulma #tedxkolmikulma

TEDxYouth@Kolmikulma

Paikka: Kulttuuriareena Gloria, Pieni Roobertinkatu 12

Aika: 28.1.2016 klo 13-16.30

Suomen Lukiolaisten Liitto on lukiolaisten oma valtakunnallinen, poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton edunvalvonta-, palvelu- ja harrastusjärjestö. Tänä vuonna 30-vuotisjuhlavuottaan viettävä SLL on yli 50 000 jäsenensä voimin yhtä kuin lukiolaiset lukiolaisten asialla.