Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Helka-Maria Kinnusen runoista kesähitti!

Noxboox

Helka-Maria Kinnusen runoista kesähitti!

Julkaistu: 29.06.2015 klo 09:15
Julkaisija: Noxboox

Helka-Maria Kinnusen Minä olen pamfletti -esikoisrunokokoelma julkaistaan perjantaina 3.7. Kajaanin Runoviikoilla. Silloin on myös Kinnusen runoesityksen Kuolleita naisia ensi-ilta. Osa esityksen runoista on uudesta runokokoelmasta. Kinnusen runot ovat helposti lähestyttäviä ja niissä soi syvä runouden tuntemus.

- Ennakkokysynnän perusteella voi jo sanoa, että Minä olen pamfletti on tämän kesän runohitti! iloitsee kustantaja Harri Virtanen.

Minä olen pamfletti on hurja runokokoelma tytöstä, naisesta ja äidistä, vanhenemisesta ja kuolemasta. Se kertoo luopumisesta, intohimosta ja unohtamisesta. Se vyöryttää lukijalle muistoja ja maisemia, joiden kieli tuntuu ruumiissa runkoääninä. ”Se, mitä näet tässä kiikkumassa, on ehkä otanta vanhenevaa naisihmisyyttä.”

Minä olen pamfletti on sinfoninen, moniääninen ja draamallinen kokonaisuus,  jonka lopuksi runoilija kysyy: ”Missä kaikki olettekaan juuri tällä hetkellä, kun tapahtuu jotain aivan ihmeellistä?”

Esikoisrunokokoelmallaan Minä olen pamfletti Kinnunen asettuu vahvojen kotimaisten runoilijoiden joukkoon.

- Kinnusen runot on kirjoitettu naisista ja naisille, ja miehille, jotka haluavat ymmärtää naisia, sanoo Harri Virtanen.

Helka-Maria Kinnunen on näyttelijä, käsikirjoittaja, teatteripedagogi ja teatteritaiteen tohtori. Kinnunen on näytellyt useissa suomalaisissa teattereissa mm. Kuopiossa, Lahdessa, Helsingissä ja Espoossa. Hän oli Suomen Lausujain Liiton puheenjohtaja vuosina 2010-2014 ja runojen parissa hän on työskennellyt esittäjänä, ohjaajana ja dramaturgina. Ensi vuoden alusta Kinnunen aloittaa Kajaanin kaupunginteatterin johtajana.

Nidottu / 79 sivua

ISBN 978-952-68009-6-7 (nid)

ISBN 978-952-68009-7-4 (PDF)

ISBN 978-952-68009-8-1 (EPUB)

Arvostelukappalepyynnöt: info@noxboox.fi

Haastattelupyynnöt: kustantaja Harri Virtanen +(358) 50 3477 716 tai kirjailija Helka-Maria Kinnunen  +(358) 44 5954495

Verkkokauppa http://www.noxboox.fi

Graafinen suunnittelu: Janne Lehtinen

Kannen kuva ja valokuvat: Hansku Kurkela

Kustantaja: Noxboox
Noxboox 2015 http://bit.ly/1IJ0pfh

Noxboox on tarinan monitaituri. Noxboox julkaisee psykologista kirjallisuutta ja fiktiota. Muita Noxbooxin kirjoja ovat Lars Ehnbergin Unia, satuja ja myyttejä, Harri Virtasen runokokoelma Jäljillä ja Pärttyli Rinteen Viimeinen sana.