Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Heavy Metal – aseita ja haarniskoja -näyttelyn lehdistötilaisuus Hämeen linnassa keskiviikkona 20.4. klo 11

Kansallismuseo

Kutsu.
Julkaistu: 14.04.2016 klo 09:01
Julkaisija: Kansallismuseo

Tervetuloa Heavy Metal -näyttelyn lehdistötilaisuuteen Hämeen linnan luentosaliin keskiviikkona 20.4.2016 klo 11 alkaen. Heavy Metal esittelee ainutlaatuisen kokoelman keskieurooppalaisia 1500–1700-lukujen haarniskoja ja aseita, jotka eivät ole aiemmin olleet yleisön nähtävänä Pohjois-Euroopassa. Näyttelyn erikoisuuksia ovat mm. yksi maailman harvoista kokonaisena säilyneistä hevosen haarniskoista sekä hakkapeliittojen 30-vuotisessa sodassakin käyttämät puolihaarniskat.

Lehdistötilaisuudessa median edustajilla on mahdollisuus haastatella näyttelyn suomalaisia ja itävaltalaisia asiantuntijoita sekä tutustua perjantaina 22.4. avattavaan näyttelyyn.

Kahvitarjoilu.
Tervetuloa!

Hämeen linna
Kustaa III:n katu 6, Hämeenlinna
puh. 0295 33 6932, hameenlinna@kansallismuseo.fi
www.kansallismuseo.fi

Kansallismuseo on kaikkien suomalaisten identiteetin pohjapiirros. Historian huoneita ja aarteita, oivalluksia, havaintoja ja näkökulmia. Ikkuna menneeseen, tähän päivään ja tulevaisuuteen - korvaamaton, lumoava ja yllätyksellinen.

Kansallismuseon museoperheeseen kuuluu seitsemän museota ja kaksi linnaa - Kansallismuseo, Kulttuurien museo (toiminta jatkuu Kansallismuseossa), Suomen merimuseo, Seurasaaren ulkomuseo, Tamminiemi, Hvitträsk, Louhisaari, Olavinlinna ja Hämeen linna.