Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » H.A.B -Henri Aalto Band har släppt sin första musikvideo: I Wanna play

Light Tide Productions Oy Ltd

H.A.B -Henri Aalto Band har släppt sin första musikvideo: I Wanna play

Pressmeddelande.
Publicerad: 13.10.2016 kl. 14:30
Utgivare: Light Tide Productions Oy Ltd

I Wanna play sammanfattar skapandets glädje och smärta. Låten koncentrerar sig på glädjen att spela. Energi som väcker dig till liv gör livet värt att leva. Bredvid ljuset och glädjen går trotset, svårigheten att skapa utrymme för saker som inspirerar. Kravet att isolera sig från den övriga världen för att kunna uppleva glädjen som musiken utlovar.

Videon skapades av Samuel Glassar. "Jag gör gärna invecklade inspelningar, men här har jag följt en rätt så förenklad linje." H.A.B - Henri Aalto Band röjer plats för instrumenten och utelämnar sången så att bilder fritt kan skapas i åhörarnas sinne. Videon I Wanna play understryker spelandet. Allt kommer från rött, svart, piano, bas, gitarrer och trummor. Musiken för berättelsen framåt. Det behövs inget mer, förklarar Glassar.

H.A.B - Henri Aalto Band från Vasa är ett nytt namn på det finska ArtRock-fältet. I bandet spelar Johnny Nordström, Mikael Skogberg, Patrik Björni, John Franzén och Henri Aalto. Alla låtar är komponerade av Henri Aalto. Bandet siktar på den internationella marknaden. Öppningskonserten spelas 22 oktober i Tyskland.

I Wanna Play: https://youtu.be/ysC08FOxHug

Ytterligare information:

Light Tide Productions Oy Ltd

Johanna Aalto

sales@Ltprod.com

+358 400 909 333

Bilagor

Light Tide Productions Oy Ltd (LTP) is a Finnish music production company, started in 2015. The company mainly represents H.A.B – Henri Aalto Band.  Promotion to Central Europe has started and next step is to look for partners in Asia and US to release three already published albums of H.A.B, and some future releases. Besides music production, Light Tide Productions Oy Ltd also has an international webstore “Laughing Milla”. The shop sells mainly wooden toys and silk products.