Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Fon Näillä palkoilla EI MAKSETA! nauraa arjen kohtuuttomuudelle

Tampereen Työväen Teatteri

Fon Näillä palkoilla EI MAKSETA! nauraa arjen kohtuuttomuudelle

Julkaistu: 22.01.2014 klo 12:30
Julkaisija: Tampereen Työväen Teatteri

Tampereen Työväen Teatterin Suurella näyttämöllä saa torstaina 23.1. ensi-iltansa Dario Fon Näillä palkoilla EI MAKSETA! Fon ajankohtaistakin ajankohtaisemmassa komediassa naurattaa arjen kohtuuttomuus.

Kun ruoan hinta on noussut pilviin ja Antonian ja Margheritan perheissä tulot samaa vauhtia pienentyneet, saattaa kiukku ja kitinä kääntyä kapinaksi. Fon nerokas komedia sitoo yhteen uskomattoman paketin väärinkäsityksiä, kommelluksia ja vedätyksiä. Höysteenä mitä terävimmät oivallukset epäoikeudenmukaisuudesta ja moraalin venymisestä.

Suuri näyttämö avautuu pitkästä aikaa erilaisena, kun näyttämö rakentuu osin katsomoon. Yleisö pääsee seuraamaan tapahtumia aivan niiden keskipisteeseen.

Komedian ohjaa Tommi Auvinen, ja rooleissa nähdään Pentti Helin, Teija Auvinen, Janne Kallioniemi ja Jyrki Mänttäri. Lavastus on Hannu Lindholmin ja pukusuunnittelu Marjaana Mutasen.

Liisa Ryömän suomentama teksti on Dario Fon itsensä ajankohtaistama, ja siinä otetaan kantaa muun muassa EU:hun.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt
tiedottaja Sari Andersson, 050 5969 069, sari.andersson@ttt-teatteri.fi