Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Eurooppalaiset säätiöjohtajat koolla Helsingissä

Suomen Kulttuurirahasto

Eurooppalaiset säätiöjohtajat koolla Helsingissä

Julkaistu: 03.09.2014 klo 09:32
Julkaisija: Suomen Kulttuurirahasto

Euroopan suursäätiöiden johtajat kokoontuvat tällä viikolla Helsinkiin Haagin klubin vuosikokoukseen. Vuonna 1971 perustetun Haagin klubin jäseninä ovat noin 25 merkittävimmän eurooppalaisen säätiön johtajat. Se kokoontuu vuosittain keskustelemaan säätiöiden ajankohtaisista teemoista. Edellisen kerran kokous oli Helsingissä vuonna 2001.

Suomea Haagin klubissa edustavat Suomen Kulttuurirahaston yliasiamies Antti Arjava sekä Jenny ja Antti Wihurin rahaston asiamies Arto Mäenmaa. Klubin puheenjohtaja on ruotsalaisen Riksbankens Jubileumsfondin toimitusjohtaja Göran Blomqvist. Muita klubiin kuuluvia säätiöitä ovat mm. maailman toiseksi suurin säätiö, brittiläinen Wellcome Trust sekä saksalainen VolkswagenStiftung, portugalilainen Fundação Calouste Gulbenkian, italialainen 1563 perustettu Compagnia di San Paolo ja ruotsalainen Knut och Alice Wallenbergs Stiftelse.

Vuosikokouksen yhteydessä perjantaina 5.9. järjestettävässä seminaarissa alustajana on mm. presidentti Martti Ahtisaari. Seminaarissa käsitellään kriisinhallintaa, Euroopan taloutta, pohjoismaista hyvinvointiyhteiskuntaa, suomalaista kasvatusjärjestelmää sekä eurooppalaisen oikeusajattelun vientiä muihin maanosiin.

Yliasiamies Antti Arjava, puh. 050 385 7600
Yliasiamiehen sihteeri Terhi Korpimäki, puh. 050 529 2902

Suomen Kulttuurirahasto on yksityinen säätiö. Se tukee maamme kulttuurielämää myöntämällä apurahoja keskusrahastosta ja 17 maakuntarahastosta tieteen, taiteen ja kulttuurielämän eri aloilla toimiville henkilöille ja yhteisöille. Kulttuurirahastolla on myös omaa kulttuuritoimintaa. Lisätiedot osoitteesta www.skr.fi.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki