Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Eteläkorealainen Pidä huolta äidistä -menestyskirjailija Suomessa 7.–11.6.2015

Into Kustannus

Eteläkorealainen Pidä huolta äidistä -menestyskirjailija Suomessa 7.–11.6.2015

Julkaistu: 01.06.2015 klo 10:44
Julkaisija: Into Kustannus

Etelä-Korean luetuin ja ylistetyin kirjailija Kyung-sook Shin vierailee Suomessa 7.–11. kesäkuuta 2015. Vielä on varattavissa joitakin aikoja haastattelua varten. Lisätietoja ja ohjelma alla.

Ohjelma:

Tiistai 9.6. kello 15.30 Lehdistötilaisuus ja kirjailijahaastattelu Gaudeamus Kirja & Kahvissa (Vuorikatu 7, Helsinki)

Keskiviikko 10.6. kello 16.30 Kirjailijahaastattelu Pienessä Kirjapuodissa (Yliopistonkatu 28, Turku)

Tervetuloa!

Kyung-sook Shin (s. 1963) on Etelä-Korean tärkein ja kansainvälisesti menestynein kirjailija. Hänet on palkittu mm. Man Asianin, Manhaen, Dong-inin, Yi Sangin ja Prix de l’Inaperçun kirjallisuuspalkinnoilla. Shin on neljäs perheen kuudesta lapsesta. Hänen vanhemmillaan ei ollut varaa lähettää häntä lukioon, joten hän muutti veljensä asuntoon Souliin, kävi töissä elektroniikkatehtaalla ja opiskeli iltakoulussa.

Suomeksi ilmestynyt Pidä huolta äidistä muuttaa lukijan käsityksen omasta äidistään. Se on riipaisevan kaunis teos rakkaudesta ja sukupolvien välisistä eroista. Lasten muutto maalta kaupunkiin on mullistanut perheen elämän. Romaani on myynyt Koreassa yli kaksi miljoona kirjaa, käännetty yli 20 kielelle ja julkaistu 36 maassa. Se on ensimmäinen suomennettu eteläkorealainen romaani.

Shiniä haastattelee ja tulkkaa Korean tunnetuin suomalainen ja kirjan kääntäjä Taru Salminen. Hän tuli korealaisten tietoisuuteen Talk with Beauties -televisio-ohjelman tähtenä ja esiintyy säännöllisesti eri radio- ja tv-ohjelmissa.

Arvostelukappaleet ja haastattelupyynnöt:
arvostelukappaleet@intokustannus.fi
Milla Karppinen, 050 551 3310, milla.karppinen@intokustannus.fi
Lisätietoa kirjasta www.intokustannus.fi/kirja/pida_huolta_aidista
Kyung-sook Shinin mietteitä omasta äidistä www.intokustannus.fi/pidahuoltaaidista

Into on ketterä ja ärhäkkä tietokirja- ja yleiskustantamo. Julkaisemme ajankohtaista tietoa, hillittömän kiinnostavaa kaunoa, kantaaottavia pamfletteja, laadukasta käännöskirjallisuutta ja Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehteä. Monet kirjoistamme ovat saatavissa myös e-kirjoina.

intokustannus.fi | mondediplo.fi | into-ebooks.com | facebook.com/intokustannus | twitter.com/Into_Publishing | youtube.com/intokustannus