Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Elokuun tapahtumat houkuttelivat 60 000 kävijää

Oulun juhlaviikot

Elokuun tapahtumat houkuttelivat 60 000 kävijää

Julkaistu: 04.09.2014 klo 12:59
Julkaisija: Oulun juhlaviikot

Sunnuntaina päättyneiden Oulun juhlaviikkojen yhdeksän jäsenfestivaalia ja useat oheistapahtumat keräsivät elokuun aikana noin 60 000 hengen yleisön. Monitaidefestivaalin kokonaiskävijämäärä kasvoi noin 5000 kävijällä.

Paikallisia taiteilijoita esiin nostavassa Oulun juhlaviikot esittää -tapahtumasarjassa nähdyt ilma-akrobatiateos Floreo Aerealis ja monitaiteellinen Varjakka myivät kaikki esityksensä loppuun jo ennakkoon, ja myös nykyteatteriesitys Tornadon jokainen näytös oli täynnä. Rotuaarilla toteutettu yhteisötaideteos Kaupunkikalastus keräsi niin ikään ilahduttavan määrän vierailijoita.

Elojazzien yhteydessä järjestetty uusi Jazzpuisto sai hyvän vastaanoton ja houkutteli kahden päivän aikana runsaasti yleisöä. Myös toista kertaa vietetty Nuotin vieressä on tilaa -kuorotapahtuma kasvatti kävijämääräänsä keräämällä Rotuaarille ja keskustan ravintoloihin lähes 4000 katsojaa.

Rytmi- ja kamarimusiikin merkeissä alkanut ja mm. sanataiteen ja esittävän taiteen parissa jatkunut Oulun juhlaviikot huipentui viime viikonloppuna ilmakitaransoiton maailmanmestaruuskamppailuun ja vuoden parhaiden kotimaisten musiikkivideoiden palkitsemiseen.

Festivaalikohtaisiin kävijäkyselyihin sekä verkkotoimituksen runsaaseen kuva- ja videomateriaaliin voi tutustua oulunjuhlaviikot.fi-sivustolla. Ensi vuonna Oulun juhlaviikkoja vietetään 30.7.–30.8. Festivaalikohtaiset päivämäärät tarkentuvat syksyllä.

_________

Lisätietoja:Festivaalikoordinaattori Katri Dahlström, katri@oulunjuhlaviikot.fi, 0400 492649

www.oulunjuhlaviikot.fi