Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Elojazzin juhlafestivaali sujui onnistuneesti

Elojazz

Elojazzin juhlafestivaali sujui onnistuneesti

Julkaistu: 05.08.2013 klo 15:58
Julkaisija: Elojazz

Elojazzin juhlavuoden festivaali on saatu onnistuneesti päätökseen. Festivaalilla kävi yhteensä 3400 jazzin ystävää Oulun juhlaviikkojen aloitusviikonloppuna.

Torstaina Rauhalassa juhlittiin 40-vuotiasta Jazz-20 ry:tä. Ohjelmistossa oli Jukka Perko plays Simon & Garfunkel. Rauhalan piha täyttyi yleisöstä myös perjantaina ja lauantaina. Lavalle nousivat mm. Nicole Willis & the Soul Investigators, Dalindèo, Oulu All Star Big Band feat. Eero Koivistoinen & Olli Ahvenlahti, Rick Margitza – Aki Rissanen Quartet ja Oulu Youth Jazz Orchestra. Ensiesiintymisensä tekivät Teddy’s WestCoasters ja Jukka Eskola Orquesta Bossa.

Ilmaiskonsertit Jumprussa ja Tervasoihdussa keräsivät kuulijoita terassit täyteen perjantaina ja lauantaina. Lastenjatsit tanssittivat perheitä Ainolan puistossa sunnuntaina.

Elojazz palasi juurilleen Rauhalaan juhlavuoden kunniaksi. Konserttipaikka ja sen tunnelma saivat paljon kiitosta yleisöltä, yhteistyökumppaneilta sekä artisteilta.

Jazz-20 ry isännöi lokakuussa Oulussa järjestettäviä Jazzliiton Valtakunnallisia Jazzpäiviä, missä jaetaan Yrjö-palkinto.

Elojazzin tuottaa Jazz-20 ry. Taiteellisena johtajana toimii trumpetisti Jukka Eskola. Lisätiedot  tuottaja Jenny Kilponen, 044 333 5581, jenny@oulunjuhlaviikot.fi, www.elojazz.com