Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Design-vuoden kunniaksi

Design-vuoden kunniaksi

Julkaistu: 01.02.2012 klo 16:16
Julkaisija: Suomen Rahapaja Oy

Pala ylellisyyttä ja annos käytännöllisyyttä – tässä parhaan designin salaisuus. Vuonna 2012 design-maailman silmät kiinnittyvät Suomeen ja design-pääkaupunki Helsinkiin. Suomen Rahapaja avaa vuoden 2012 kunnioittamalla suomalaista suunnittelua ja osaamista. Lataa korkearesoluutioiset kuvat täältä.

”World design capital Helsinki 2012” -juhlaraha julkaistaan 3.2.2012 Berliinin kansainvälisillä raha-alan messuilla.

”Tämä on hieno käynnistys vuodelle. Design-raha puhuu käytännöllisen viihtyvyyden puolesta – hitunen ylellisyyttä ja mitallinen pohjoismaista käytännöllisyyttä tekee suomalaisesta elämästä laadukasta”, Suomen Rahapajan toimitusjohtaja Paul Gustafsson sanoo.

Pelkistettyä käytännöllisyyttä

Design-raha juhlii pääkaupunki Helsinkiä ja samalla koko Suomea, joka on maailmalle edelläkävijä muotoilussa ja suunnittelussa.

Tästä merkkinä teollisen muotoilun kansainvälinen järjestö International Council of Societies of Industrial Design nimitti Helsingin vuoden 2012 maailman designpääkaupungiksi.

Raha kertoo maailmalla nykysuomesta, joka on innovatiivinen, moderni tietotaitomaa. Suomalainen, pohjoismainen muotoilu luottaa moderniin ja pelkistettyyn suunnitteluun.

Moderni, tyylikäs käytännöllisyys on viihtyisää ja tekee elämästä miellyttävää. Designin merkkivuoden juhlarahan on suunnitellut muotoilija Henna Lamberg.

Suomen Rahapaja juhlistaa suomalaisen muotoilun tähtivuotta juhlarahalla, josta lyödään kulta-hopeaversio nimellisarvolla 50 euroa ja perusmetallinen versio nimellisarvolla 5 euroa. Kulta-hopearaha on pakattu rahan tarinan kertovaan lahjapakkaukseen. Perusmetallisia rahoja tarjotaan 10 kappaleen pusseissa.

Henna Karjalainen
viestintäjohtaja
Suomen Rahapaja
henna.karjalainen(at)mint.fi