Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Celia-kirjaston uusi e-kirjasto on avautunut

Celia

Celia-kirjaston uusi e-kirjasto on avautunut

Julkaistu: 09.12.2011 klo 09:49
Julkaisija: Celia

Celia-kirjaston uusi verkkopalvelu e-kirjasto tarjoaa uudenlaisen tavan etsiä aineistoa Celian kokoelmista. E-kirjasto esittelee kirjaston uutuuksia ja kokoelmista löytyviä helmiä, ja sieltä löytyvät omat sivut varttuneemmille, lapsille ja nuorille sekä kaikenikäisille kirjojen ystäville.

E-kirjastossa käyttäjä voi pisteyttää ja tagittaa teoksia sekä tehdä omia kirja-arvosteluja ja juttuja. E-kirjaston kautta voi myös lainata ja varata kirjoja sekä luoda omia suosikkilistoja.

Kirjojen virta -sivu esittelee ajankohtaisia aiheita, kirjailijoita ja kirjallisuuden eri alueita. Tarjolla on myös lukuvinkkejä, kyselyitä ja ajankohtaisia uutisia.

Aikaihmisille-sivusto on suunnattu varttuneemmille asiakkaille tai heidän omaisilleen. Kirjailijaesittelyt ja laajat eri aihepiireistä koostuvat teoslistat tarjoavat elämäkertoja, matkakertomuksia, uskontoa ja huumoria.

Celandor on lasten ja nuorten maailma. Se tarjoaa hauskoja ja jännittäviäkin juttuja, oppaina Cecilia- ja Sipe-siilit!

Sivuja voi selata kuka tahansa, mutta rekisteröityneet käyttäjät pääsevät käyttämään toimintoja monipuolisemmin. Rekisteröityä voivat Celia-kirjaston asiakkaat luomalla itselleen käyttäjätunnuksen omien Celianet-tunnustensa avulla.

Tutustu e-kirjastoon osoitteessa http://celia.verkkokirjasto.fi

Palvelupäällikkö Minna von Zansen, Celia-kirjasto, puh. (09) 2295 2231 tai 040 186 8553, minna.vonzansen@celia.fi

Celia on valtion ylläpitämä erikoiskirjasto, joka tuottaa ja välittää kirjallisuutta saavutettavassa muodossa kaikille niille, jotka eivät sairauden tai vamman vuoksi voi lukea tavallisia painettuja kirjoja – esimerkiksi näkövammaisille, luki- ja oppimisvaikeuksisille, kehitysvammaisille ja lihastautia sairastaville. Celia tarjoaa asiakkailleen maksutta lainaksi kauno- ja tietokirjallisuutta mm. ääni-, piste- ja elektronisina kirjoina. Lisäksi Celia valmistaa ja myy tai lainaa oppikirjat saavutettavassa muodossa eri koulutusasteille, ja valikoimasta löytyy suurin osa peruskoulun oppikirjoista ja runsaasti lukion oppikirjoja.