Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Britannian suosituimpia sävelmiä Madetojan salissa

Oulu Sinfonia

Britannian suosituimpia sävelmiä Madetojan salissa

Julkaistu: 26.10.2015 klo 12:57
Julkaisija: Oulu Sinfonia

Oulu Sinfonia soittaa Madetojan salissa torstaina 29.10. klo 19 Britannian suosituinta orkesterimusiikkia. Konsertissa kuullaan lukuisia kertoja Britannian kauneimmaksi kappaleeksi nimetty Waughan Williamsin Tallis-fantasia, joka on tuttu mm. televisiosarjoista The Fast Show (Ruuvit Löysällä) ja Top Gear, sekä monista elokuvista. Toisena orkesterinumerona kuullaan Joseph Haydnin lontoolaissinfonioihin lukeutuva sinfonia nro 98, jonka yhtenä teemana soi Britannian kansallishymni God save the King. Konsertin johtaa tänä vuonna saksalaisen kapellimestaripalkinnon voittanut lontoolaiskapellimestari Leo McFall. Solistina puolestaan loistaa alttoviuluvirtuoosi Nils Mönkemeyer, joka esittää jazz- ja elokuvamusiikkisävyilläkin maalailevan Waltonin taiturillisen alttoviulukonserton. Oulu Sinfonia osallistuu konsertilla kansalliseen Tuoksuton viikko –kampanjaan, joten myös yleisöä pyydetään saapumaan konserttiin ilman hajusteita.

Leena Pälli, intendetti