Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Bazarilta kevyttä kesälukemista Espanjasta

Bazar Kustannus Oy

Bazarilta kevyttä kesälukemista Espanjasta

Julkaistu: 17.06.2015 klo 08:29
Julkaisija: Bazar Kustannus Oy

Mamen Sánchezin romaani On ilo juoda teetä kanssasi tarjoaa lukijalle herkullisen kattauksen pieniä viittauksia kirjallisuuden klassikkoteoksiin. Hyvän mielen seikkailu vie lukijan Espanjaan, jossa komisario Manchego saa tutkittavakseen Atticus Craftsmanin katoamiseen liittyvän tapauksen.

Madridissa toimiva Librarte-kirjallisuuslehti päätetään lakkauttaa, ja henkilökunnan irtisanominen ja toimiston sulkeminen jäävät nuoren Atticus Craftsmanin vastuulle. Mutta lehden hurmaavat työntekijät Berta, Soleá, María, Asunción ja Gabriela eivät niin vaan lakkauttamiseen suostu. Persoonalliset naiset keittävät kokoon suunnitelman työpaikkansa pelastamiseksi. Ja minkälaisen suunnitelman! Ainakin siihen liittyvät kuuma Granada, espanjalaiset kitarat sekä runoilija Federico García Lorca. Vai liittyvätkö sittenkään? Ja mitä tekemistä Atticus Craftsmanin katoamisella on tämän kaiken kanssa?

Mamen Sánchez (s. 1972, Valencia) on opiskellut kirjastotiedettä ja informatiikkaa Madridin yliopistossa, Ranskan kirjallisuutta Sorbonnen yliopistossa Pariisisssa ja Englannin kirjallisuutta Oxfordissa. Hän on työskennellyt ¡Hola!-lehden apulaispäätoimittajana Espanjassa sekä saman lehden päätoimittajana Meksikossa. Mamen Sánchez on yksi Espanjan eniten myyviä kirjailijoita. Hän on julkaissut lastenkirjoja sekä kolme muuta romaania. Hän asuu Madridissa aviomiehensä ja viiden lapsensa kanssa.

Mamen Sánchez
On ilo juoda teetä kanssasi
Alkuperäisteos: La felicidad es un té contigo
Suomennos: Satu Ekman