Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » AVEK palkitsee luovan alan innovatiivisia tuoteideoita

AVEK

AVEK palkitsee luovan alan innovatiivisia tuoteideoita

Julkaistu: 10.04.2012 klo 10:39
Julkaisija: AVEK

C²-pitchauskilpailu ja päätöstilaisuus 23.5.2012 Tampereella

AVEK palkitsee luovan alan innovatiivisia tuoteideoita

AVEK palkitsee C²-tapahtumassa toukokuussa parhaat kulttuuriset tuote- ja palvelukonseptit. Keskiviikkona 23.5. toteutettava C²-päivä tuo yhteen alan tekijät ja kehittäjät Tampereen Musiikkiteatteri Palatsissa.

Tapahtuma jakaantuu kahteen osaan: kaikille luovien alojen ammattilaisille suunnattuun ideakilpailuun ja yleisölle avoimeen päätös- ja palkintojenjakotilaisuuteen. Idea- eli pitchauskilpailussa etsitään innovatiivisia, kulttuurisia tuote- ja palvelukonsepteja. Kaksi tuomaristoa palkitsee päivän aikana parhaat ideat 2 500 euron jatkokehityspalkkiolla. Lisäksi jaetaan 2 500 euron palkinto kilpailun parhaalle pitchaukselle. C²-päätöstilaisuudessa yleisö pääsee seuraamaan neljän parhaan pitchaajan avointa loppukilpailua.

Ensimmäistä kertaa järjestettävä C²-päivä liittyy pilottivaiheessa olevaan CreaDemo-rahoitusohjelmaan. CreaDemo on kulttuurille suunnattu määräraha, jonka tavoitteena on vahvistaa luovan työn tekemisen edellytyksiä. Tukea myönnetään luovan alan yritysten ja kulttuurialan ammattilaisten tuotekehityshankkeisiin, joissa etsitään uusia luovien alojen ja kulttuuriyrittäjyyden tuote- tai palveluinnovaatioita. AVEK myöntää CreaDemo-tukea opetus- ja kulttuuriministeriön osoittamasta määrärahasta.

C²-päivä 23.5.2012, alustava aikataulu:

8.00–14.00 Pitchaukset

15.00–16.30 Päätöstilaisuus ja palkintojenjako

Ilmoittautuminen pitchauskisaan sekä päätöstilaisuuteen 17.4.–11.5.2012 sähköisellä lomakkeella. Ilmoittautumislomake ja lisätietoa tapahtumasta julkaistaan AVEKin sivustolla www.kopiosto.fi/avek.

Lisätietoja CreaDemo-rahoituksesta: http://www.kopiosto.fi/avek/creademo/creademo/fi_FI/yleista/

Pääsihteeri Juha Samola, AVEK

juha.samola@avek.kopiosto.fi

C²-tapahtuman käytännön järjestelyt

Tuottaja Kati Uusi-Rauva, Plikka Projects

kati.uusi-rauva@plikka.fi

Musiikkiteatteri Palatsi

Hämeenkatu 30

www.palatsiteatteri.fi

Tekijänoikeusjärjestö Kopioston yhteydessä toimiva Audiovisuaalisen kulttuurin edistämiskeskus AVEK tukee tekijänoikeusvaroilla audiovisuaalista kulttuuria. Varat ovat pääasiassa peräisin hyvitysmaksusta, jota peritään muun muassa dvd-levyistä ja digitaalisista videotallentimista. AVEK myöntää tukea elokuvan eri lajityyppien kehittelyyn ja kulttuurivientiin, audiovisuaalisen alan tekijöiden jatko- ja täydennyskoulutukseen sekä festivaalien ja tapahtumien järjestämiseen. Lisäksi AVEK myöntää tukea lyhyt-, dokumentti- ja animaatioelokuvien sekä mediataideteosten tuotantoon. Opetus- ja kulttuuriministeriön DigiDemo- ja CreaDemo-määrärahoista tukea myönnetään kulttuuristen sisältöjen ja kulttuuriyrittäjyyden kehittämiseen.