Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » AVEK palkitsee innovatiivisia ideoita jälleen D²-päivässä

AVEK

AVEK palkitsee innovatiivisia ideoita jälleen D²-päivässä

Julkaistu: 16.12.2011 klo 11:58
Julkaisija: AVEK

Audiovisuaalisen kulttuurin edistämiskeskus AVEK järjestää yhdessä opetus- ja kulttuuriministeriön kanssa monimediatuotantoja käsittelevän tapahtuman Musiikkitalossa Helsingissä 2.2.2012. D²-tapahtumassa on kaksi osaa: digimedia-alan osaajille suunnattu ideakilpailu ja asiantuntijapuheenvuoroja sisältävä päätös- ja palkintojenjakotilaisuus. D²-päivä tuo yhteen digitaalisen sisältötuotannon tekijät ja toimii näin myös verkostoitumistapahtumana.

Idea- eli pitchauskilpailussa etsitään innovatiivisia sekä kulttuurisia sisältö- ja palvelukonsepteja digitaalisiin kanaviin. Vuoden 2012 pitchauskilpailu on avoin kaikenikäisille ammattilaisille. Tuomaristot palkitsevat parhaat ideat 2 500 euron jatkokehityspalkkiolla. Lisäksi jaetaan 2 500 euron palkinto kilpailun parhaalle pitchaukselle. Vuoden 2011 D²-tilaisuudessa palkittiin muun muassa viihde- ja pelisisältöjä mobiililaitteisiin sekä yhteisöpalveluja internetiin. Pitchaustilanne ei ole yleisölle avoin.

D²-päätöstilaisuus käsittelee rahoitusta ja muita tuotekehityksen tukimuotoja. Puheenvuoroissa luodataan eri näkökulmia siitä, miten tekijä voi kehittää ideastaan tuotteen sekä millaista julkista ja muuta tukea tuotekehitykseen ja tuotteistamiseen on audiovisuaalisella alalla tarjolla. Päätöstilaisuus on kaikille avoin.

D²-päivän alustava aikataulu:
n. 9.00–14.00 Pitchaukset
14.00–15.30 Päätöstilaisuus ja palkintojenjako (puheenvuoroja rahoituksen ja tuotekehityksen asiantuntijoilta)

Ilmoittautuminen pitchauskisaan 20.1.2012 mennessä sähköisellä lomakkeella. Ilmoittautuneet saavat erilliset ohjeet ja aikataulun ilmoittautumisajan päätyttyä sähköpostitse. Ilmoittautumislomake ja ohjeet pitchauskilpailuun: http://www.kopiosto.fi/avek/ajankohtaista/2010-2011/fi_FI/pitchauskilpailu_12/

Tarkennettu aikataulu, päätöstilaisuuden ohjelma sekä lisätietoa tapahtumasta julkaistaan AVEKin sivustolla tammikuun 2012 alkuun mennessä. D²-tapahtuma on osa AVEKin DigiDemo-ohjelmaa. DigiDemo-tuki perustuu opetus- ja kulttuuriministeriön AVEKille osoittamaan vuotuiseen määrärahaan. DigiDemo-rahoitus: http://www.kopiosto.fi/avek/digidemo

Lisätiedot:
Pääsihteeri Juha Samola, AVEK | juha.samola@avek.kopiosto.fi | 09 4315 2351
www.kopiosto.fi/avek

D²-tapahtuman käytännön järjestelyt
Tuottaja Kati Uusi-Rauva, Plikka Projects | kati.uusi-rauva@plikka.fi | 040 865 8738

Musiikkitalo Mannerheimintie 13 a, 00100 Helsinki | www.musiikkitalo.fi

Tekijänoikeusjärjestö Kopioston yhteydessä toimiva Audiovisuaalisen kulttuurin edistämiskeskus AVEK tukee tekijänoikeusvaroilla audiovisuaalista kulttuuria. Varat ovat pääasiassa peräisin hyvitysmaksusta, jota peritään muun muassa dvd-levyistä ja digitaalisista videotallentimista. AVEK myöntää tukea elokuvan eri lajityyppien kehittelyyn ja kulttuurivientiin, audiovisuaalisen alan tekijöiden jatko- ja täydennyskoulutukseen sekä festivaalien ja tapahtumien järjestämiseen. Lisäksi AVEK myöntää tukea lyhyt-, dokumentti- ja animaatioelokuvien sekä mediataideteosten tuotantoon. Opetus- ja kulttuuriministeriön DigiDemo- ja CreaDemo-määrärahoista tukea myönnetään kulttuuristen sisältöjen ja kulttuuriyrittäjyyden kehittämiseen.