Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Avajaiset Riitta Kilpi-Veden maailma Galleria Kajasteessa

Galleria Kajaste

Avajaiset Riitta Kilpi-Veden maailma Galleria Kajasteessa

Julkaistu: 14.06.2016 klo 07:48
Julkaisija: Galleria Kajaste

RIITTA KILPI

VEDEN MAAILMA

15.6. – 3.7.2016

Galleria Kajaste Helsinki

Maalausnäyttely esillä 3.7. saakka Galleria Kajasteessa Helsingissä, Albertinkatu 30/ Bulevardi 32.

”Veden maailma -näyttelyni Galleria Kajasteessa Helsingissä 14.6. – 3.7.2016  kokoaa mielikuviani meren pinnan niin ylä- kuin alapuoleltakin. Olen purjehtinut merellä yli 40 vuotta perheeni kanssa. Meri ja sen alituinen muuttuminen inspiroivat minua. Olen kokenut siellä hienoja elämyksiä luonnon armoilla, joskus pelottaviakin. Leppoisat merituulet ja veneen harmoninen liike ovat olleet rentouttavia. Vaikka purjehdukset ovatkin jo jääneet, merellisiä elämyksiä elän uudestaan maalauksissani.

Myös vedenalainen maailma on kiehtonut minua samoin. Lisääntyvä huolestumiseni vesien saastumisesta on saanut minut maalauksissani sukeltamaan pinnan alle.  Haluan haastaa kaikkia omalta osaltaan toimimaan vesien säilyttämiseksi puhtaina seuraaville sukupolville.  Vedenalaisen maailman kuvauksissani olen antanut ajatukseni lentää ja luoda vapaasti mielikuvitusmaailma.

Rakastan värejä, ja ne tuovat iloa ja energiaa elämääni. Väreillä, harmonialla ja elämyksillä on väliä. Öljyväreillä maalaaminen on intohimoni ja vie minut irti arjesta. Maalatessa sielu rauhoittuu, ja usein kätkeydyn omaan pieneen maailmaani. Tutkin ympäristöäni, esineitä, värejä ja muotoja ympärilläni, mutta maalausteni aiheet syntyvät silti pitkälti mielikuvituksen kautta elämyksistä, tunteista ja kiinnostavista asioista, harvoin enää konkreettisesta mallista. Olen koloristi, ja minua on myös sanottu impressionistiksi.” –Riitta Kilpi

Yhteystiedot:

Riitta Kilpi p. 0505051052 riitta.kilpi@kolumbus.fi

Galleria Kajaste/ Anna-Maija Kajaste puh. 040 855 6598, info@galleriakajaste.fi

Galleria Kajaste Galleria nykytaiteeseen suuntautunut, kuvataiteen eri muotoja kuukausittain vaihtuvin näyttelyin esittelevä taidegalleria. Näyttelytoiminnan lähtökohtana on jokaisen valitun näyttelyn ainutlaatuisuutta arvostava esillepano näyttely-yleisön ja ammattilaisten nautittavaksi ja arvioitavaksi. Galleriat ovat Helsingissä ja Oulussa. "Kajaste gallerian nimessä tarkoittaa luonnonilmiö-kajastetta:kajastavaa valoa, ajatusta, tunnetta, mietettä, minkä taide voi herättää.”