Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Apteekkari Melchior jäljittää Piritan kuristajaa Tallinnaan sijoittuvassa rikosromaanissa

Kustannusosakeyhtiö Moreeni

Julkaistu: 09.10.2014 klo 10:30
Julkaisija: Kustannusosakeyhtiö Moreeni

Tallinna vuonna 1431. Raadinapteekin pitäjä apteekkari Melchior valmistelee poikansa lähtöä Saksaan apteekkarinopintoihin, kun hänet yllättäen kutsutaan Piritan luostariin. Nuori nunna on selittämättömästi menettänyt puhekykynsä. Matkalla Piritaan Melchior löytää luostarin mailta tuntemattoman miehen ruumiin. Kun seuraava uhri löydetään kuoliaaksi kuristettuna, alkaa Piritan kuristajaksi nimetyn murhaajan jäljittäminen.

Luostarin abbedissan Kandisin pyynnöstä apteekkari Melchior lupaa selvittää syyllisen. Luostarin asukkaista useammallakin tuntuu olevan salattavaa ja mahdollinen motiivi surmatöihin. Melchior uppoutuu tutkimuksissaan luostarin historiaan, jonka pyörteet vievät hänet aina Piritan alkuvaiheisiin ja sukupolvelta toiselle siirtyneisiin salaisuuksiin.

Piritan kuristaja on neljäs osa Indrek Harglan keskiaikaiseen Tallinnaan sijoittuvassa Apteekkari Melchior -sarjassa, jossa ovat aiemmin ilmestyneet Apteekkari Melchior ja Olevisten kirkon arvoitus, Apteekkari Melchior ja Rataskaivonkadun kummitus sekä Apteekkari Melchior ja pyövelin tytär.

Indrek Hargla: Apteekkari Melchior ja Piritan kuristaja
Vironkielinen alkuteos Apteeker Melchior ja Pirita kägistaja
Suomennos Jouko Vanhanen
ISBN 978-952-254-200-7
1. painos 2014
Sidottu, 344 sivua
Ovh 25 €

Lisätiedot ja arvostelukappaleet:
Päivi Ylöstalo, 050 324 5504, pressi@moreenikustannus.fi
Liitteenä olevat materiaalit ovat vapaasti käytettävissänne.

Kustannusosakeyhtiö Moreeni kustantaa kotimaista ja käännettyä käytännön tietokirjallisuutta. Aihepiireinä ovat erityisesti kädentaidot, koti, ruoka ja sisustaminen, luonto ja ympäristö, kulttuurihistoria, perinnerakentaminen sekä monet erilaiset harrastukset.

www.moreenikustannus.fi