Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Antti Autti kuvaa tänä talvena Pyhällä

Pyhätunturi

Antti Autti kuvaa tänä talvena Pyhällä

Julkaistu: 11.12.2015 klo 11:45
Julkaisija: Pyhätunturi

Pyhätunturi Oy:n ja Antti Autin allekirjoittama yhteistyösopimus tuo yhden maailman parhaista lumilautailijoista tänä talvena Pyhälle. Yhteistyösopimukseen kuuluvat Autin videotuotannot sekä huhtikuussa vietettävä lumilautailijan nimikkotapahtuma. Pyhä on ylpeä, että saa mahdollisuuden tehdä yhteistyötä Autin kanssa.

Antti Autille sopimus tarkoittaa pitkäaikaisen unelman täyttymistä. Ympäri maailmaa pehmeän puuterilumen perässä matkustanut lumilautailija pääsee nyt mielipuuhaansa tutussa tunturissa.
– Olen jo kauan halunnut kuvata videota Pyhän alueelta ja näyttää ihmisille, mitkä mahdollisuudet meillä täällä Suomessa on laskea.  Kuvausmahdollisuus on mahtava lisä Pyhä-yhteistyölle, joka on alkanut keväisestä kilpailustani Antti's World Cupista, Autti kertoo.

Autin suunnitelmissa on tälle talvelle kolme pidempää laskuvideota, joista Pyhä Backcountry on yksi.
– Haluan avata ihmisten käsityksiä siitä, kuinka hieno paikka Pyhä on. Suomen luonnon elementtejä hyväksi käyttäen voidaan tuottaa maailmanluokan laskumateriaalia.
Autti kuvaa tiimeineen Pyhällä keskuksen lähioffareita ja tekee retkiä myös hieman kauemmaksi.
– Haluaisin kovasti yöpyä tuntureiden ympäröimänä muutaman päivän kaukana hulinasta ja avartaa omaa laskunäkemystäni Suomessa, hän haaveilee.

Pyhätunturi on ollut Antti Autille tärkeä rinnekeskus siitä lähtien, kun hän alkoi kehittyä lumilautailijana. Rovaniemeläiselle nuorelle Pyhä sijaitsi riittävän lähellä ja tarjosi haastavat rinteet.
– Halusin jo nuorena laskea myös vapaata merkittyjen rinteiden ulkopuolella ja Pyhällä siihen on erinomaiset mahdollisuudet. Tämän lisäksi Pyhältä ja sitä ympäröiviltä tuntureilta löytyvät Suomen parhaimmat vapaalaskualueet – laskee sitten hissillä tai lähtee vähän pidemmälle haikki-reissulle, Autti kehuu.
Muun muassa Uudessa-Seelannissa, Japanissa, Norjassa ja Kanadassa kuvannut Autti sanoo, että Pyhän maisemat vetävät vertoja maailmanluokan kohteille.

Antti Autin ja Pyhätunturi Oy:n yhteistyö huipentuu 22.–24. huhtikuuta Anttis World Cup 2016 -tapahtumaan. Autin isännöimässä tapahtumassa lasketaan lumilautailun juurille. Luvassa on parkkisessareita, bäkkäriretkiä, photosessareita sekä kaikille avoin banked slalom -kisa. Anttis World Cup on myös Lumilautaliiton banked slalom -kiertueen päätöstapahtuma. Antti's World Cupin päätösbileissä lumilautakansan villitsevät krautrockia ja punkkia yhdistelevä TEKSTI-TV 666 sekä DJ Aleksi Brunni.

Autin nimikkotapahtumaan on mahdollisuus lähteä mukaan myös suuremmalla joukolla, sillä parhaillaan käynnissä olevan Pyhän Voita Oma tunturi -kisan pääpalkinto ajoittuu juuri tapahtumaviikonloppuun. Oman tunturin voittajalle on luvassa huikein tunturikokemus ikinä: hän saa tuoda huhtikuussa parhaille keväthangille 30 ystäväänsä, joille Pyhätunturi Oy tarjoaa majoituksen, hissiliput ja välineet käyttöön.

Kilpailuun osallistutaan Pyhän uusien nettisivujen kautta osoitteessa www.pyha.fi/voitaomatunturi

Antti Autin kuulumisia voi seurata osoitteessa www.anttisworld.com

Lisätietoja: Matti Parviainen, liiketoimintajohtaja, Pyhätunturi Oy, puh. 0400-680282

Rukakeskus-konserni on vastannut Rukan rinnetoiminnoista vuodesta 1973 ja Pyhän rinnetoiminnoista vuodesta 1987 lähtien. Se on Suomen johtavia matkailuyrityksiä ja hiihtokeskustoimialan markkinajohtaja 20 % osuudella hissilippujen myynnistä. Yhtiöt toimivat Rukan ja Pyhän kansainvälistyvissä, ympärivuotisissa matkailukeskuksissa. Ydinosaamistamme on rinneliiketoiminta, mutta harjoitamme Rukalla ja Pyhällä myös majoitus-, rinneravintola-, vuokraamo- ja myymälätoimintaa. Liikevaihtomme on n. 24 miljoonaa euroa ja työllistämme n. 200 henkilöä.