Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Alkemia on Paulo Coelhon kalenteri vuodelle 2015

Bazar Kustannus Oy

Alkemia on Paulo Coelhon kalenteri vuodelle 2015

Julkaistu: 05.06.2014 klo 09:30
Julkaisija: Bazar Kustannus Oy

Paulo Coelhon Alkemia ─ kalenteri 2015 on paitsi kalenteri myös päiväkirja. Suosittu vuosikalenteri julkaistaan nyt yhdettätoista kertaa.

Alkemia ─ kalenteri 2015 sisältää mietelauseita Paulo Coelhon suomennetusta tuotannosta kuten Accran kirjoitukset, Alkemisti, Pyhiinvaellus ja Veronika päättää kuolla. Mukana on myös mietelauseita aikaisemmin julkaisemattomista teksteistä ja teoksista. Alkemia sisältää vuoden tärkeimmät pyhä-, merkki- ja liputuspäivät. Värikkään kuvituksen kalenteriin on tehnyt kolumbialainen taiteilija Catalina Estrada.

Kalenteri on julkaistu 16 kielellä ja sitä on myyty yhteensä 3 miljoonaa kappaletta.

Brasilialainen kirjailija Paulo Coelho (s. 1947) on yksi maailman suosituimmista kirjailijoista. Hänen ensimmäinen romaaninsa Pyhiinvaellus ilmestyi vuonna 1987.  Alkemisti (1988) on kirjailijan tunnetuin teos, ja se on viipynyt New York Timesin bestseller-listalla jo 300 viikkoa. Coelhon kirjoja on julkaistu 80 kielellä ja 170 maassa, ja niitä on myyty yhteensä yli 165 miljoonaa kappaletta. Suomessa on julkaistu 14 romaania sekä mietelausekokoelmat Elämä ja Rakkaus. Teoksia on myyty yhteensä 750 000 kappaletta. Seuraava romaani Uskottomuus ilmestyy syyskuussa 2014.

Paulo Coelhoa on huomioitu useilla palkinnoilla ja kunniamerkeillä joukossaan muun muassa Ranskan kunnialegioonan (L'ordre national de la Légion d'honneur) kunniamerkki. Coelho on Brasilian kirjallisuusakatemian jäsen ja YK:n rauhanlähettiläs. Hän on myös sosiaalisen median seuratuin kirjailija.

Portugalinkielinen alkuteos: Alquimia
Suomennos: Sanna Pernu ja Jarna Piippo
Nidottu / 256 s.
KL: 05.3
Julkaisupäivä: 5.6.2014

”Mikä ihmeen voima ajaa meidät pois tutusta ja turvallisesta ja saa meidät kohtaamaan haasteita, vaikka tiedämme, että mainen kunnia on katoavaista? Sitä voimaa kutsutaan varmaankin elämän tarkoituksen etsinnäksi.
  Etsin vuosia kirjoista, taiteesta, tieteestä, vaeltamiltani vaarallisilta tai verkkaisilta teiltä lopullista vastausta tuohon kysymykseen. Löysin monta. Nykyään olen varma, että sitä ei kerrota meille koskaan tämän elämän aikana, vaikka lopussa, sillä hetkellä kun olemme jälleen Luojamme edessä, ymmärrämme nähdessämme jokaisen tilaisuuden joka meille annettiin.”
Paulo Coelhon juhlapuhe Brasilian kirjallisuusakatemiassa

Lisätietoja ja arvostelukappaleet

Bazar Kustannus Oy / Tiedotus: Vilja Perttola, puh. 040 755 3319, s-posti vilja@bazarkustannus.fi

Lisää: http://paulocoelhoblog.com, http://twitter.com/paulocoelho, www.facebook.com/paulocoelho

LIITTEET: Kansi_Alkemia, Kuvitus © Catalina Estrada_aukeama heinäkuu 2015, Paulo Coelho © Paul MacLeod

Bazar Kustannus Oy on osa pohjoismaista Bazar Publishers -kustantamoryhmää. Suomessa Bazar Kustannus Oy kustantaa pääasiassa käännöskirjallisuutta, mutta tavoitteena on tehdä myös suomalaista kirjallisuutta tunnetuksi muissa Pohjoismaissa.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki