Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Airistotle Ilmakitaransoiton maailmanmestariksi neljännellä yrittämällä

Ilmakitaransoiton MM-kisat

Airistotle Ilmakitaransoiton maailmanmestariksi neljännellä yrittämällä

Julkaistu: 27.08.2016 klo 01:30
Julkaisija: Ilmakitaransoiton MM-kisat

Yhdysvaltalainen Matt ”Airistotle” Burns kruunattiin Ilmakitaransoiton maailmanmestariksi perjantaina 26. elokuuta. Kolminkertainen MM-kisojen kakkonen otti tämänvuotisen tittelinsä vastaan silmin nähden liikuttuneena.

”Olen riemuissani voidessani viedä mestaruuden takaisin kotimaahani ja vieläpä olympiavuonna”, Burns kommentoi voittoaan.

Toiseksi sijoittui maailmanmestaruuttaan puolustanut Kereel ”Your Daddy” Blumenkrants Venäjältä, jonka kanssa Burns otti mittaa aivan viime metreillä myös viime vuonna.

Kolmanneksi tuli kisojen ensikertalainen Nicole ”Mom Jeans Jeanie” Sevcik Yhdysvalloista, joka hurmasi äidillisellä olemuksellaan.

Finaalissa oli mukana yhteensä viisitoista kilpailijaa ympäri maailmaa, mukaan lukien neljä kansallista mestaria.

Finaalin väliajalla yleisöä viihdytti pehmeiden arvojen vaalija Lieminen. Illan huipennuksena yleisö yhtyi rakkaudentäyteiseen massakaraoken laulantaan sydämenmuotoisten ilmapallojen saattelemana.

MM-finaalin tulokset:

1. Matt ”Airistotle” Burns (USA) 35,7 (17,7)
2. Kereel ”Your Daddy” Blumenkrants (RUS) 34,8 (17,3)
3. Nicole ”Mom Jeans Jeanie” Sevcik (USA) 34,3 (17,1)
4. Rob ”The Marquis” Messel (USA) 34,1 (17,0)
5. Dave ”G. Tso Money” Chen (TW) 33,7 (17,0)
5. Luke ”Van Dammage” Sevcik 33,7 (17,0)
7. Manami ”TAM” Morita (JPN) 33,6 (16,9)
8. Dave ”Onkel Udo” Wonz (GER) 33,3 (17,0)

9. Blake ”The Canadian Tuxedo” Johnston (CAN) 16,8
10. Daniel ”Moredrive” Oldemeier (GER) 16,7
10. Vincent ”Lord Scrat” Roussel (FRA) 16,7
12. Jeffrey ”The Airtiste” Stiles (USA) 16,5
13. Thom ” w!ldth!ng” (UK) 16,3
14. Giesela ”Gizzy Guitar” Visser (NZL) 16,2
15. Carlos ”Hanzel the Manzel” Mengual (CAN) 15,8

Finaalin tuomaristossa vaikuttivat puheenjohtaja ja oikea kitaristi Juha Torvinen, entinen ilmakitaratuottaja Hanna Jakku, nuortenkulttuurin läänintaiteilija Julian Owusu, Flying Finn Guitarsin edustaja Saara Nevalainen sekä ilmakitarajärjestäjä Doug Stroock (USA).

Voittaja palkittiin uniikilla Flying Finn -kitaralla, joka on tamperelaisen Matti Nevalaisen käsialaa. Finaalin juonsi koomikko ja ilmakitaraguru Dan ”Björn Türoque” Crane.

Lehdistökuvat ovat saatavilla kuvapankistamme osoitteessa http://www.ilmakitara.fi/en/press/media-gallery.

Ilmakitaransoiton MM-kisat järjestettiin Oulussa 21. kerran. Tapahtuma on osa Oulun juhlaviikkoja.

Sirkkaliisa Huhtala
tuottaja
siri(at)oulunjuhlaviikot.fi
puh. 0504003538

www.ilmakitara.fi

Facebook: Air Guitar World Championships – Ilmakitaransoiton MM-kisat

Twitter: @AGWC

Youtube: worldairguitar

Instagram: airguitarworldchampionships, #AGWC

Ilmakitaransoiton MM- kisojen tarkoitus on edistää maailmanrauhaa. Ilmakitaransoiton ideologian mukaan sodat loppuvat, ilmastonmuutos pysähtyy ja kaikki pahat asiat katoavat, jos kaikki maailman ihmiset soittavat ilmakitaraa. Tämän vuoksi kilpailun päätteeksi kaikki maailman ihmiset kutsutaan soittamaan ilmakitaraa yhtä aikaa, maailman pelastamiseksi.

Oulu - Pohjoisen Skandinavian pääkaupunki

www.oulu.com