Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Yksin sovittu. Osapuolet, luottamus ja työmarkkinalogiikka

Vastapaino

Yksin sovittu. Osapuolet, luottamus ja työmarkkinalogiikka

Julkaistu: 10.09.2015 klo 08:15
Julkaisija: Vastapaino

Nyt kun hallitus on yksipuolisesti määräämässä työehtosopimuksia, on Anu-Hanna Anttilan ja Anu Suorannan toimittama kirja Yksin sovittu. Osapuolet, luottamus ja työmarkkinalogiikka taas erittäin ajankohtainen.

Kirjassa tutkijat ja kokeneet työmarkkinatoimijat esittävät ajankohtaisia puheenvuoroja työmarkkinoiden ja sosiaalisen turvallisuuden järjestämisestä tilanteessa, jossa tulopoliittinen sopiminen on liukumassa menneisyyteen. Työmarkkinoiden osapuolet ovat ottaneet mittaa toisistaan viime vuosikymmenet globalisoituneessa ympäristössä. Tästä kamppailusta johtuvien, uudenlaisten työelämää ja sosiaaliturvaa koskevien ongelmien ratkaisemiseen tarvitaan paitsi tutkittua tietoa ja työelämän tietotaitoa, myös vankkaa tahtoa.

Millä keinoilla voitaisiin rakentaa yhdenvertainen, sosiaalisesti oikeudenmukainen ja turvallinen työelämä tässä tulopoliittisen sopimisen jälkeisessä tilanteessa? Kirjoittajat kartoittavat uudistuneita työn teettämisen ja tekemisen tapoja sekä määrittelevät uudelleen ammattiyhdistysliikkeen edustajien ja työnantajien vakiintuneita käytäntöjä.

Arvostelukappaleet ja lisätiedot:

Vastapaino: mikko.jamsen@vastapaino.fi, puh. 03 3141 3501