Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Vuoden 2014 Ympäristökasvatuksen ruusu kuvanveistäjä, taideaineiden lehtori Sakari Kannostolle

Omnia

Julkaistu: 08.10.2014 klo 09:07
Julkaisija: Omnia

Suomen Ympäristökasvatuksen Seura ry jakoi tunnustuspalkintoja ansiokkaasta ympäristökasvatustyöstä valtakunnallisilla Ympäristökasvatuspäivillä lokakuun alussa.

Vuoden 2014 Ympäristökasvatuksen ruusu on jaettu kuvanveistäjä Sakari Kannostolle. Kannosto toimii Omniassa taideaineiden lehtorina, pääopetusalueenaan plastinen sommittelu.

Kuvanveistäjä Sakari Kannosto

Ruusu myönnetään uusia käytäntöjä ja toimintatapoja luovasta kasvatustyöstä. Kannoston toteuttama taidepainotteinen ympäristökasvatus monipuolistaa ansiokkaasti ympäristökasvatuksen menetelmävalikoimaa. Hän käsittelee töissään ja opetuksessaan ympäristöteemoja ja käyttää kiinnostavasti kierrätysmateriaaleja tuoden ympäristökasvatuksen luontevaksi osaksi taideopetusta. Kannoston työ ei rajoitu vain Suomeen, vaan hän on toteuttanut taidepainotteista ympäristökasvatusta myös ulkomailla.

Seura haluaa nostaa tunnustuksillaan esiin esimerkillisiä ympäristökasvatuksen käytäntöjä sekä ansiokkaasta työtä tekeviä ympäristökasvattajia. Ruusut myönnetään vuosittain tahoille tai henkilöille, jotka ovat edistäneet ympäristökasvatusta esimerkiksi pitkäjänteisellä tai uusia käytäntöjä luovalla toiminnalla.

Muut tämän vuoden ruusun saajat olivat Luonto-Liitto ry ja Kestävän kehityksen RCE Espoo -verkosto ja Mari Nuutinen.

kuvanveistäjä Sakari Kannosto, p. 050 411 1533

Omnia vastaa jäsenkuntiensa Espoon, Kauniaisten ja Kirkkonummen ammatillisesta toisen asteen koulutuksesta. Monialaisessa koulutuskuntayhtymässä on vuositasolla noin 10.000 ammatillisen koulutuksen opiskelijaa, joista perustutkintokoulutuksessa on noin 5.000.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki