Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Uutta puhtia strategiaosaamiseen ja innovointiin

Editor Helsinki Oy / Editori.fi

Uutta puhtia strategiaosaamiseen ja innovointiin

Julkaistu: 16.12.2013 klo 07:15
Julkaisija: Editor Helsinki Oy / Editori.fi

Uudistuuko palvelusi ja kehittyykö toimintasi riittävästi nykyisessä kilpailutilanteessa? Vastaako strategia yrityksen ja toimintanne tämän hetkisiä tarpeita? Haaga-Perho sparraa palveluyritykset uuteen lentoon.

Haaga-Perho on pitkän linjan tutkimus-, koulutus- ja kehittämispalveluita tuottava toimija. – Meillä on syväosaamista erityisesti hotelli-, ravintola- ja matkailualoilta, mutta tuotamme palveluita myös muille palvelualoille ja julkiselle sektorille valtakunnallisesti, kehitysjohtaja Anne Lukkarila tiivistää.

Lukkarilan mukaan yritysjohtajien kipupisteet liittyvät yrityksen koosta ja sijainnista riippumatta useimmiten strategiseen osaamiseen, strategian jalkauttamiseen, asiakkuuksien murrokseen ja innovointiin. Haaga-Perholta löytyvät tehokkaat lääkkeet ja työkalut. – Ilman strategiaa yritys on hukassa, ja mikäli ei ole strategiaa, on vaikea synnyttää innovatiivisia tuote- ja palveluratkaisuja. Jos strategiaosaamista ei itsellä ole, se kannattaa ostaa ulkoa. Työkalut ovat nimittäin yksinkertaisia ja toimivia.

Täsmälääkkeet strategiatyöhön

Olipa haasteena epäselvä tai vanhentunut strategia, ongelmat strategian jalkauttamisessa tai strategisen suunnittelun mallin puuttuminen, Haaga-Perhon käytännönläheinen sparraus ja best practise-työkalut takaavat strategiatyölle lentävän lähdön. Haaga-Perhosta saa Lukkarilan mukaan ohjausta yrityksen strategiatyöhön kaikissa suunnittelun ja toteuttamisen vaiheissa. – Tarvittaessa voimme hyödyntää sidosryhmä-, henkilöstö- ja asiakaskyselyjä sekä tulevaisuustyöpajoja strategiatyön tueksi. Strate­giatyöpajassa käytämme käytännönläheisiä työkaluja, jotka yritys voi ottaa heti käyttöön jatkotyöskentelyä varten.

Tuoreutta tuotteisiin ja palveluihin

Jos tavoitteena on hakea tuoretta ajattelua, uusia tai parannettuja tuotteita, palveluja, järjestelmiä, prosesseja, toimintamalleja, jakelukanavia, käyttökokemuksia, voi apu löytyä Haaga-Perhon Inno-työpajasta. – Usein tavoitteena on saada uusia ideoita tuote- ja palvelukehityksen tueksi, uudistaa palveluja tai kehittää yrityksen toimintaa nykyisessä kilpailutilanteessa. Innovointi kannattaa, sillä sen avulla saavutetaan kilpailuetua ja lisäarvoa. Innovointi on prosessi, joka tähtää vielä tunnistamattomien mahdollisuuksien havaitsemiseen ja toteuttamiseen, Lukkarila toteaa.

Lisätietoa artikkelista ja yhteydenotot: http://bit.ly/ITu23w
Julkaisija: Editori.fi

Editori Helsinki Oy - yritysviestinnän asiantuntija

Editori.fi-asiantuntijakanava tuo esille oman alansa asiantuntijat, persoonat ja vaikuttajat. www.editori.fi