Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Uusi verkkokoulutus sosiaali- ja terveysalalle paloturvallisuudesta

Suomen Palopäällystöliitto

Uusi verkkokoulutus sosiaali- ja terveysalalle paloturvallisuudesta

Julkaistu: 09.09.2015 klo 12:33
Julkaisija: Suomen Palopäällystöliitto

Sosiaali- ja terveysalalla tarvitaan selvästi lisää turvallisuuskoulutusta. TERVE-SOS-messuilla tehdyn kyselyn perusteella 66 % kokee tarvitsevansa lisäkoulutusta turvallisuudesta. Turvallisuuden peruskoulutuksena toimii parhaiten valtakunnallinen sosiaali- ja terveysalan turvakorttikoulutus, ja nyt on lisäksi saatavilla oma verkkokoulutus paloturvallisuudesta sosiaali- ja terveysalan työntekijöille ja opiskelijoille.

Suomen Palopäällystöliitto ja Qreform Oy ovat julkaisseet yhteistyössä uuden Paloturvallisuutta taidolla -verkkokoulutuksen. Verkkokoulutus tarjoaa perustiedot ja käytännön toimintatapoja paloturvallisuuden edistämiseen omalla työpaikalla. Lisäksi opitaan oikea toiminta tulipalotilanteessa. Koulutus koostuu kolmesta kurssista, jotka käsittelevät tärkeimpiä näkökulmia paloturvallisuudesta. Kukin kurssi kestää noin 10 minuuttia. Kurssit sisältävät runsaasti käytännön esimerkkejä ja tehtäviä, joiden kautta oppija voi helposti yhdistää käsitellyt asiat omaan työhönsä.

Verkkokoulutus on kustannustehokas, joustava ja nopea koulutusmuoto. Verkko-opiskelu on osa monimuoto-opiskelua, jossa perusasiat opiskellaan verkossa ja lähiopetuksella voidaan syventää osaamista. Jokainen voi opiskella omaan tahtiin oman aikataulun ja osaamistarpeen mukaisesti ja kertaaminen on helppoa. Paloturvallisuutta taidolla -verkkokoulutus keskittyy paloturvallisuuden perusteisiin ja osaamista voidaan syventää esimerkiksi sosiaali- ja terveysalan turvakorttikoulutuksen avulla, jonka osana on myös käytännönharjoittelua.

Paloturvallisuutta taidolla -verkkokoulutukseen voi saada omat tunnukset tai sen voi kytkeä osaksi valmiiksi käytössä olevia Potilasturvaporttia tai Laatuporttia, jotka ovat laajasti käytössä ympäri Suomen.

Lisätietoja antaa:
Veera Heinonen
koulutuspäällikkö
Suomen Palopäällystöliitto
veera.heinonen@sppl.fi
Puh +358 440 340 112
www.sppl.fi

sote-verkkokoulutus

Suomen Palopäällystöliitto — Finlands Brandbefälsförbund ry on vuonna 1932 perustettu valtakunnallinen järjestö, jonka tavoitteena on kohottaa jäsenistön ammattiosaamista sekä edistää ihmisten, yhteisöjen ja yhteiskunnan valmiutta estää onnettomuuden jo ennalta ja toimia oikein erilaisissa vaaratilanteissa. Palopäällystöliitolla ei ole ammatilliseen edunvalvontaan liittyviä tehtäviä. Sen sijaan turvallisuuden edistäminen on tärkein tehtävämme.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki