Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Uudet opiskelijat valittu Omnian ammattiopistoon

Omnia

Uudet opiskelijat valittu Omnian ammattiopistoon

Julkaistu: 12.06.2014 klo 09:30
Julkaisija: Omnia

Yhteishaussa on Omnian ammattiopistoon valittu 1589 uutta opiskelijaa. Lisäksi varasijoilla on 1453 hakijaa. Valittujen uusien opiskelijoiden nimet julkaistaan torstaina 12.6.2014. Opiskelupaikat on vahvistettava 26.6. mennessä, ja varasijapaikkoja täytetään sitä mukaa, kun paikkoja perutaan.

Yhteishaussa oli haettavana 1665 opiskelupaikkaa. Paikkoja tavoitteli yhteensä 4264 hakijaa, joista ensisijaisia hakijoita oli 1865. Aloituspaikkaa kohden oli edelleen 1,12 ensisijaista hakijaa huolimatta yli sadasta lisäaloituspaikasta sekä yhteishaun muutoksista johtuvasta hakijamäärän vähentymisestä.

Tutkintojen välillä hakijamäärissä on suuria eroja, joten 16.6.2014 alkavaan lisähakuun tulee haettavaksi opiskelupaikkoja mm. käsi- ja taideteollisuusalan, kotityö- ja puhdistuspalvelualan sekä kone- ja metallialan perustutkintoihin. Samana päivänä avataan uudelleen erillishaku nuorille, jotka haluavat jostain syystä vaihtaa alaa, mutta eivät voi hakea yhteishaussa jo suoritetun aiemman tutkinnon vuoksi.

Kaikille peruskoulun päättäville nuorille tarjotaan opiskelupaikka

Omnia, Espoo, Kirkkonummi ja Kauniainen vastaavat yhteistyössä alueen koulutustakuun toteutumisesta. Kaikille perusopetuksen päättäville nuorille varmistetaan opiskelupaikka, kuten aikaisempina vuosina. Jos nuori jää yhteishaussa ilman opiskelupaikkaa, on tarjolla monia koulutusmahdollisuuksia. Yhteishaussa täyttämättä jääneille lukioiden ja ammattikoulujen koulutuspaikoille alkaa lisähaku 16.6.2014 osoitteessa www.opintopolku.fi.

Haku perusopetuksen jälkeiseen valmistavaan koulutukseen on 16.6.–25.7.2014 osoitteessa www.opintopolku.fi. Tällöin nuori voi hakea Espoon ja Kirkkonummen kymppiluokille sekä Omnian ammattistartille ja maahanmuuttajille suunnattuun valmistavaan koulutukseen. Leppävaaran lukiossa järjestetään ensi kertaa myös maahanmuuttajien lukioon valmistavaa koulutusta. Koulutuspaikkoja varataan riittävästi koulutustakuun toteuttamiseksi.

Lisätietoja alueen koulutustarjonnasta löytyy osoitteista www.espoo.fi/yhteishaunjalkeen sekä www.omnia.fi.

InfoOmniassa ohjataan ja neuvotaan koko kesän

InfoOmniasta hakija ja ilman opiskelupaikkaa jäävä saa tietoa eri koulutusvaihtoehdoista, neuvontaa koulutukseen hakeutumisesta, yksilöllistä tukea ja ohjausta tarvittaessa sopivien palvelujen piiriin. InfoOmniassa hakijoita auttavat mm. etsivän nuorisotyön ohjaajat, opinto-ohjaajat sekä opintosihteerit. Omnia vastaa Espoon, Kirkkonummen ja Kauniaisten suomenkielisestä etsivästä nuorisotyöstä.

InfoOmnian palvelupisteet toimivat Espoossa osoitteissa Kirkkokatu 16 B, Espoon keskus ja Upseerinkatu 1-3, Leppävaara. Tarkemmat tiedot www.omnia.fi/infoomnia.

Omnian ammattiopisto, vs. rehtori Maija Aaltola, 050 384 9354
Espoon kaupunki, lukiolinjan päällikkö, Tapio Erma, puh. 046 877 3216

Omnia vastaa jäsenkuntiensa Espoon, Kauniaisten ja Kirkkonummen ammatillisesta toisen asteen koulutuksesta. Monialaisessa koulutuskuntayhtymässä on vuositasolla noin 10.000 ammatillisen koulutuksen opiskelijaa, joista perustutkintokoulutuksessa on noin 5.000.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki