Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Työtehoseuralle 3 milj. euroa nuorten aikuisten kouluttamiseen

TTS Työtehoseura

Työtehoseuralle 3 milj. euroa nuorten aikuisten kouluttamiseen

Julkaistu: 22.01.2015 klo 10:34
Julkaisija: TTS Työtehoseura

Opetus- ja kulttuuriministeriö myönsi Työtehoseuralle 2,99 milj. euroa nuorten aikuisten kouluttamiseen vuodelle 2015. Rahoitus on tarkoitettu 20 - 29 -vuotiaille nuorille, joilla ei vielä ole peruskoulun jälkeistä tutkintoa. Myönnetty rahoitus mahdollistaakin runsaasti lisäpaikkoja nuorille alkaviin koulutuksiin.

Työtehoseura tarjoaa ammatillista koulutusta mm. kuljetus- ja varastoalalla, autoalalla, metsä- ja maanrakennusalalla, ravintola-alalla, puutarha-alalla, puu- ja sisustusalalla sekä talonrakennusalalla. Työtehoseuran koulutuksesta voi valmistua esim. auton- tai bussinkuljettajaksi, autoasentajaksi tai –maalariksi, talonrakentajaksi, maarakennuskoneenkuljettajaksi, kokiksi, tarjoilijaksi, metsäkoneenkuljettajaksi, puusepäksi, puutarhuriksi tai verhoilijaksi. On myös mahdollista opiskella vain osa joistain tutkintokokonaisuudesta.

Koulutukset toteutetaan hyvin käytännönläheisesti ja voit joko opiskella oppilaitoksessa tai harjaantua ammattiin yrityksessä työssäoppien. Aktiivinen yhteistyö yritysten kanssa parantaa myös mahdollisuuksia koulutuksen jälkeiseen työllistymiseen.

TTS:n verkkosivuilta www.tts.fi
opinto-ohjaaja Jenni Hytöseltä,  050 3601 624

TTS - Työtehoseura on valtakunnallinen koulutus-, tutkimus- ja kehittämisorganisaatio, joka kouluttaa vuosittain noin 10000 opiskelijaa eri alojen ammattilaisiksi. Koulutustoiminnan lisäksi TTS - Työtehoseura tutkii ja kehittää noin 100 vuosittaisen projektin avulla työmenetelmien toiminnallisuutta, tehokkuutta ja tuottavuutta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki