Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Työpajoja ja työllistymismahdollisuuksia esitellään Nastolassa ke 11.1.

Tuoterengas

Työpajoja ja työllistymismahdollisuuksia esitellään Nastolassa ke 11.1.

Julkaistu: 10.01.2012 klo 11:48
Julkaisija: Tuoterengas

Työtä vailla olevat nastolalaiset pääsevät tutustumaan työllistymismahdollisuuksiin keskiviikkona 11.1. klo 9–13 Nastolan Kakstahdilla (Kukkastie 3). Päivän aikana voi tutustua Tuoterenkaan, Tienhaara-projektin ja Nastolan kunnan työpajoihin sekä TE-toimiston palveluihin. Kaikilla työpajoilla on avoimet ovet.

Esimerkiksi Tuoterenkaan matalan kynnyksen työpaja edistää nuorten työllistymistä erityisesti puu- ja teollisuusaloille. Työpajatoiminta on tarkoitettu 17–30-vuotiaille heikossa työmarkkina-asemassa oleville nastolalaisille.

Peruspalvelukeskus Aavan ESR Tienhaara -projektin työelämävalmennuspalvelu on tarkoitettu henkilöille, jotka tarvitsevat erityistä tukea työllistymistä edistävään elämänhallintaan, työllistymiseen ja koulutukseen siirtymiseen.

Kakstahdin auto- ja mopopajassa tehdään ajoneuvojen ja pienkoneiden huolto- ja korjaustöitä. Lisäksi Kakstahdin lounaskahvilassa perehdytään siivous- ja ruokahuollon tehtäviin. Kakstahtia pyörittää Nastolan kunnan NYT-projekti. Esittelyssä on myös Nastolan kunnan 17–27-vuotiaille suunnattu MediaPajaMaja sekä Nastolan kierrätyskeskus, joka toimii myös työpajana.

Työtä ja toimintaa -tapahtuman järjestelyissä ovat mukana Tuoterengas, Nastolan kunta, Työ- ja elinkeinotoimisto, Päijät-Hämeen sosiaali- ja terveysyhtymä sekä Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus.

Jukka Karlsson, projektipäällikkö puh. 050 526 5881
Matka – Matalan kynnyksen työpajatoiminnasta alkuun -projekti, Tuoterengas

Susanna Holopainen, projektipäällikkö puh. 044 729 7674
ESR Tienhaara -projekti, Päijät-Hämeen sosiaali- ja terveysyhtymä