Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Turun ammatti-instituutin Infoteekin Grand Opening 25.5.2016

Turun ammatti-instituutti

Turun ammatti-instituutin Infoteekin Grand Opening 25.5.2016

Julkaistu: 19.05.2016 klo 15:30
Julkaisija: Turun ammatti-instituutti

Turun ammatti-instituutin Peltolan kampukselle on muutaman rakennusvuoden aikana noussut uudenlainen oppimisympäristö, Infoteekki. Uudistuviin opetustarpeisiin valmistunut tila on pääosin oppilaitoksen omien opiskelijoiden kätten työtä - rakentamisessa ovat olleet mukana rakennus-, talotekniikka- ja sähköosaston opiskelijoita.

Median edustajat ovat tervetulleita infoteekin avajaistilaisuuteen Peltolan kampukselle 25.5.2016 klo 10. Hamppukatu 2, Turku

Itsenäinen opiskelu, päättötöiden teko ja verkko-opiskelu on lisääntynyt viime aikoina huomattavasti ja digitalisaatio lisää sitä myös tulevaisuudessa. Uudessa rakennuksessa on tilat myös kirjastolle, opiskelijoiden itsenäiselle opiskelulle ja opiskelijakahviolle. Samalla oppilaskunta saa omat tilat rakennukseen.

Rakennushanke on palvellut koulun omaa opetus- ja urakointitoimintaa ja on erinomainen malliesimerkki opiskelijoiden osaamisesta. Työt alkoivat tammikuussa 2013 ulkopuolisen urakoitsijan toimesta. Ammatti-instituutin opiskelijat pääsivät aloittamaan työt huhtikuussa 2013 perustus- ja viemäritöillä. Rakennuksen runko tehtiin lukuvuoden 2013–2014 aikana. Kesällä 2014 infoteekissä oli opiskelijoita kesätöissä. Talo valmistui kuluvan vuoden keväällä, ja LVI-lopputarkastus suoritettiin 17.5.2016. Tilat saadaan käyttöön syyslukukauden 2016 alussa, kun rakennuksen lopputarkastus on tehty.

Lisätiedot:
Jarmo Linkosaari, 050 5185 811