Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » TTS - Työtehoseuralta valmistui nuoria ammattiin

TTS Työtehoseura

TTS - Työtehoseuralta valmistui nuoria ammattiin

Julkaistu: 31.05.2013 klo 14:17
Julkaisija: TTS Työtehoseura

TTS:ltä valmistui perjantaina 31.5. noin 30 nuorta ammattiin; maarakennuskoneenkuljettajiksi, autonkuljettajiksi, yhdistelmäajoneuvonkuljettajiksi, ravintolakokeiksi ja tarjoilijaksi. Lähes kaikilla valmistuvilla oli työpaikka jo valmiina.

Juhlapuhujana ollut Tapani Karonen Infra ry:sta toi kevätjuhlaan työelämän terveiset. Karonen nosti puheessaan esiin TTS:n koulutusalat, joita ilman ei nyky-yhteiskunta tule toimeen päivääkään. Myös työllisyysnäkymät TTS:n kouluttamille aloille ovat hyvät. Infra-alalta jää lähivuosina eläkkeelle huomattava määrä tekijöitä joiden tilalle halutaan kuluttaa nuoria osaajia. Karonen korosti puheessaan myös tutkinnon merkitystä. Infra-alalla on paljon lakeja ja säädöksiä jotka ammatissa tulee tuntea. Työturvallisuudesta on osattava pitää huolta. Myös oikeat työtavat ja oikea asenne auttavat nuorta eteenpäin. Työelämässä tulee aina esiin tilanteita joita on osattava selvittää. Vaikka työelämä vaatiikin nykyään tekijöiltään enemmän, korosti Karonen puheessa nykynuorten taitoja. Nuoret ovat rohkeampia, uskaltavat kysyä ja ovat sosiaalisempia. Karonen kannusti nuoria myös jatkamaan opintojaan, joko ammattikorkeakoulussa tai ammatti- ja erikoisammattitutkinnoissa. Maarakentamisessa tarvitaan lisää työnjohtajia ja ammatillisen väylän kautta saatu työmaatuntemus on tässä eduksi.

TTS:n rehtori Terttu Louhikoski-Alasuutari vertasi puheessaan nuorten opiskeluaikaa TTS:ssa matkaan, jonka aikana on hankittu ammatti ja kasvettu aikuisiksi. Kasvatuksellisessa työssä ovat olleet mukana niin opettajat kuin opintojen ohjaajatkin. Nuoret ovat nyt saavuttaneet yhden välietapin ja valmistuneet ammattiin. Rehtori korosti puheessaan tutkinnon tärkeyttä ja muistutti että tutkinnon saavuttamiseen on olemassa useita reittejä. Nykyään on hyvin yleistä että opiskellaan kaksi vuotta oppilaitoksessa ja viimeinen vuosi ollaan jo työelämässä oppisopimuksella. Yritysten panos ammatillisissa opinnoissa onkin ensisijaisen tärkeää ja rehtori muistuttikin TTS hyvistä suhteista alan yrityksiin

TTS:n NUORTEN AMMATILLISESTA KOULUTUKSESTA VALMISTUNEET:

Rakennusalan perustutkinto, maarakennuskoneenkuljettaja

Merikukka Petri, Espoo

Logistiikka-alan perustutkinto, yhdistelmäajoneuvonkuljettaja

Tilk Taavi, Nurmijärvi

Hotelli-, ravintola- ja catering -alan perustutkinto, kokki

Helasuo Mira, Karjalohja

Nieminen Valtteri, Helsinki

Sallinen Eveliina, Karjalohja

Virtanen Merituulia, Vihti

Ravintola- ja catering -alan perustutkinto, tarjoilija

Miettinen Marja, Lohja

KUVALINKIT:

Maarakennuskoneenkuljettajiksi valmistuneet

Yhdistelmäajoneuvonkuljettajiksi ja autonkuljettajiksi valmistuneet

Rehtori Terttu Louhikoski-Alasuutari

Tapani Karonen, Infra ry

TTS - Työtehoseura on valtakunnallinen koulutus-, tutkimus- ja kehittämisorganisaatio, joka kouluttaa vuosittain noin 8000 opiskelijaa eri alojen ammattilaisiksi. Koulutustoiminnan lisäksi TTS - Työtehoseura tutkii ja kehittää noin 100 vuosittaisen projektin avulla työmenetelmien toiminnallisuutta, tehokkuutta ja tuottavuutta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki