Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Tietokirjaraati ruotii ajankohtaisia tietoteoksia Jyväskylän pääkirjastossa

Suomen tietokirjailijat ry

Tietokirjaraati ruotii ajankohtaisia tietoteoksia Jyväskylän pääkirjastossa

Julkaistu: 31.08.2016 klo 11:01
Julkaisija: Suomen tietokirjailijat ry

Jyväskylän pääkirjastossa keskustellaan huomenna tietokirjoista, kun tietokirjaraati arvioi Levyraadista tutulla formaatilla viisi ajankohtaista tietoteosta.

Raatilaisina on neljä eri alojen asiantuntijaa: Jyväskylän kaupunginteatterin johtaja Hilkka Hyttinen, graafinen suunnittelija Jussi Jäppinen, Keskisuomalaisen urheilutoimittaja Ilkka Kulmala sekä Jyväskylän yliopiston evoluutioekologian professori Johanna Mappes. Raadin juontaa kirjallisuuden läänintaiteilija Vesa Lahti.

Tietokirjaraati järjestetään Jyväskylän pääkirjaston (Vapaudenkatu 39–41) Tietotorilla, 2. kerros, klo 18.30.

Arvioitavat teokset:
- Paula Arvas & Voitto Ruohonen: Alussa oli murha. Johtolankoja rikoskirjallisuuteen (Gaudeamus 2016)
- Jouko Jokisalo: Euroopan radikaali oikeisto (Into Kustannus 2016)
- Kimmo Ohtonen: Karhu – voimaeläin (Docendo 2016)
- Jonna Pulkkinen & Merja Ruotsalainen: Viinakeittokirja (Atena 2016)
- Aapo Roselius, Oula Silvennoinen & Marko Tikka: Suomalaiset fasistit – mustan sarastuksen airuet (WSOY 2016).

Tietokirjaraadin järjestävät Suomen tietokirjailijat ry sekä Jyväskylän kaupunginkirjasto. Tilaisuuteen on vapaa pääsy.

Anu Mustonen, aluevastaava, Suomen tietokirjailijat ry, p. 050 564 9022
Aapo Ruuttunen, informaatikko, Jyväskylän kaupunginkirjasto – Keski-Suomen maakuntakirjasto, p. 014 266 4146

_____

Suomen tietokirjailijat ry on maamme suurin kirjailijajärjestö. Se edistää tietokirjallisuutta, jakaa apurahoja ja palkintoja sekä valvoo tieto- ja oppikirjailijoiden tekijänoikeudellisia ja taloudellisia etuja. Yhdistyksellä on yli 3 100 jäsentä.

suomentietokirjailijat.fi | Facebook | Twitter