Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Tiedote: Helsinkiläinen Elisa Gebhard SONKin johtoon

Sosialidemokraattiset Opiskelijat - SONK ry

Tiedote: Helsinkiläinen Elisa Gebhard SONKin johtoon

Julkaistu: 02.09.2016 klo 12:31
Julkaisija: Sosialidemokraattiset Opiskelijat - SONK ry

Sosialidemokraattiset opiskelijat – SONK ry:n johdossa tapahtuu henkilövaihdoksia loppuvuodesta. Puheenjohtajan virkaa toimittaa loppuvuoden ajan liiton varapuheenjohtajana toiminut Elisa Gebhard, kun nykyinen puheenjohtaja Hanna Huumonen siirtyy europarlamentaarikko Liisa Jaakonsaaren avustajaksi lokakuusta alkaen.

Gebhard on 23-vuotias Helsingin yliopiston oikeustieteen opiskelija ja työskentelee sosialidemokraattisessa eduskuntaryhmässä. Gebhard aikoo hoitaa puheenjohtajan tehtävää työnsä ohessa.

– Odotan vauhdikasta opiskelijapoliittista loppusyksyä yhteistyön ja ennakkoluulottomien keskusteluiden merkeissä. Syksyn tapahtumiin kuuluvat myös edustajistovaalit Helsingin yliopistolla ja ammattikorkeakouluissa ympäri maan, toteaa Gebhard.

Keskeistä liiton toiminnassa tulee loppuvuodesta olemaan opiskelijan äänen esille tuominen, ja kunnianhimoinen tiedepolitiikka. Gebhard toivoo myös puolueelta rohkeutta myös asettaa tavoitteet korkealle.

– Suomalaisen korkeakoulutuksen tulee olla maailman parasta, ja tämä tavoite pitää sanoa ääneen, Gebhard summaa.

Lisätiedot:
Elisa Gebhard