Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Tampereen Hevoset-messut laajenevat ensi keväänä kahteen näyttelyhalliin

Tampereen Messut

Tampereen Hevoset-messut laajenevat ensi keväänä kahteen näyttelyhalliin

Julkaistu: 18.10.2013 klo 12:08
Julkaisija: Tampereen Messut

SUOMEN SUURIMMILLA HEVOSMESSUILLA ON ESTERATSASTUSKILPAILU

Suuren suosion saavuttanut hevosalan ammatti- ja harrastemessutapahtuma Hevoset järjestetään jälleen ensi keväänä 5.–6.4.2014 Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa. Kuudennen kerran toteutettavat messut laajenevat kahteen näyttelyhalliin. Messuilla pidetään myös korkeatasoinen esteratsastuskilpailu. Viime huhtikuussa toteutettuun tapahtumaan tutustui ennätykselliset yli 13 000 hevosten ystävää, harrastajaa ja ammattilaista kahdessa päivässä. Hevoset 2014 on Suomen suurin hevosmessutapahtuma.

Tampereen Hevoset-messut kokoavat yhteen koko hevosalan eli sekä ravi- että ratsupuolen ammattilaiset ja harrastajat kuin myös perheet ja muut hevosista kiinnostuneet. Viime keväänä tapahtumassa oli ennätykselliset 150 näytteilleasettajaa ja 13 365 messuvierasta. Kävijämäärä kasvoi edellisvuodesta 4950 kävijällä, vaikka tapahtuma pidettiin kaksipäiväisenä kolmen päivän sijaan.

– Hevoset-messut onnistuivat keväällä erittäin hyvin ja saavuttivat ensi kertaa todella laajan valtakunnallisen suosion. Messuhalli oli molempina päivinä niin täynnä, että tulevat messut on päätetty toteuttaa kahdessa isossa hallissa. A-hallin lisäksi otamme käyttöön syyskuussa valmistuneen uuden E-hallin, jonka valoisiin ja avariin tiloihin sijoitetaan osa näyttelyosastoista ja ohjelma-alueista. Viimeksi oli tarkoitus kisata messuilla myös esteratsastuskilpailu, jota ei voitu toteuttaa hevosviruksesta johtuen suunnitelmien mukaan. Hevoset 2014 -messuilla on luvassa sitäkin korkeatasoisempi esteratsastuskilpailu. Messuilla nostetaan ratsupuolen ohella yhä näkyvämmin esille ravipuolen teemoja, kertoo projektipäällikkö Veli-Pekka Rouvali Tampereen Messut Oy:stä.

Korkeatasoisessa esteratsastuskilpailussa on luvassa arvokkaat palkinnot

Hevoset 2014 -messujen ohjelmassa on korkeatasoinen esteratsastuskilpailu Agrimarket Tammer Trophy, jonka järjestää Team Eurohorses ry yhteistyössä Tampereen Messut Oy:n kanssa. Tavoitteena on saada kilpailuun mukaan Suomen kirkkaimmat tähdet ja huippuratsukot. Agrimarket toimii korkeatasoisen esteratsastuskilpailun sponsorina ja voittajille on luvassa arvokkaat palkinnot.

Monipuolista ohjelmaa näytöksistä seminaareihin – hevosten lisäksi myös koirat estradille

Ohjelmatarjonta tulee olemaan myös ensi vuoden Hevoset-messuilla laajaa molempina messupäivinä. Ensi kevään tapahtumassa ratsupuolen teemojen lisäksi nostetaan yhä näkyvämmin esille ravipuolen asioita. Korkeatasoisen esteratsastuskilpailun lisäksi tapahtumassa nähdään muun muassa erilaisia näytöksiä sekä rotu- ja lajiesittelyjä. Lisäksi ohjelmassa on suositut hevosklinikat. Asiapitoista ja hyödyllistä tietoa tarjoavat lukuisat seminaarit ja tietoiskut. Myös lapsille on luvassa omat ohjelma-alueet, joilla järjestetään muun muassa keppihevostelua. Hevoset 2014 -messuilla nähdään myös koirien agilitynäytös.

Alan ykkösmessut ovat ravi- ja ratsupuolen ammattilaisten ja harrastajien kohtauspaikka

Hevoset-messut ovat lyhyessä ajassa saavuttaneet alan kotimaisen ykkösmessutapahtuman aseman. Tapahtuma tarjoaa ravi- ja ratsupuolen ammattilaisille erinomaisen paikan verkostoitua ja kouluttautua. Lisäksi tapahtuma houkuttelee runsaasti potentiaalisia uusia harrastajia, jotka voivat saada messuilta lopullisen kipinän uuden lajin pariin. Suomen Aktiivitieto Oy toteutti Hevoset 2013 -messuilla kävijätutkimuksen, jonka mukaan 97 prosenttia messuvieraista koki tapahtuman vastanneen odotuksia. Kävijöistä 90 prosenttia totesi myös vierailevansa varmasti tai todennäköisesti seuraavilla Hevoset-messuilla.

Hevoset-messut on esillä Helsinki International UB Horse Show -tapahtumassa 18.–20.10.2013. Tervetuloa tutustumaan tapahtumaan osastolle 110a. Samalla voi osallistua arvontaan, jossa palkintona on kahden päivän ranneke Hevoset 2014 -messuille, jotka järjestetään 5.–6.4.2014 Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa. Messut ovat avoinna lauantaina 5.4. klo 9–19 ja sunnuntaina 6.4. klo 10–18.

Mediamateriaalit: Tiedotteet ja linkit kuvapankkiin löytyvät osoitteesta www.hevosmessut.fi (Medialle).

LISÄTIEDOT: www.hevosmessut.fi
Facebook: www.facebook.com/Hevosmessut