Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Suurpalot maatiloilla ja niihin varautuminen 11.3.2013

Humanpolis Oy

Suurpalot maatiloilla ja niihin varautuminen 11.3.2013

Julkaistu: 07.03.2013 klo 13:22
Julkaisija: Humanpolis Oy

Maatalousyrittämisen paineet ovat nykyisin kovat. Isot investoinnit ovat kasvattaneet riskejä, erikoistuminen ja erilaiset paperityöt sekä tarkastukset ovat lisänneet työmäärää. Investointeihin liittyvien uhkien ja riskien ennakoiminen onkin ensiarvoisen tärkeää.

Pohjois-Pohjanmaalla toimiva maidontuottajien hyvinvointihanke 3M järjestää ProAgrian, Oulu-Koillismaan Pelastusliikelaitoksen ja LähiTapiolan kanssa koulutuspäivän ”Suurpalot maatiloilla ja niihin varautuminen”. Koulutuspäivä järjestetään ma 11.3 OSAO Muhoksen yksikössä (Kirkkotie 1).

Koulutuksessa Oulu-Koillismaan Pelastusliikelaitoksen edustajat kertovat onnettomuuksiinvarautumisesta ja tuotantorakennusten paloturvallisuudesta. Läpi käydään myös yleistä maatilan paloturvallisuutta, johon kuuluu esim. pelastussuunnitelma, maatilan riskipaikat ja rakenteellinen paloturvallisuus.

Eläinten käsittelyyn palopaikalla ja kysymykseen siitä, onko lopetus ainoa vaihtoehto, saadaan eläinlääkärin näkökulma. Suurpaloriskiä käsitellään myös vakuuttamisen kannalta. Tosielämän esimerkin omalla tilalla sattuneesta suurpalosta ja siitä selviytymisestä kertoo tuottaja Heikki Putula Pudasjärveltä.

Kouluttajina toimivat eläinlääkäri Virpi Kurkela, ProAgria Oulu, palotarkastaja Janne Mattila ja apulaispalopäällikkö Jari Kangastie Oulu-Koillismaan Pelastusliikelaitoksesta, tuottaja Heikki Putula ja aluejohtaja Heino Vanhala, LähiTapiola Pohjoinen.

Tervetuloa Muhokselle seuraamaan koulutustilaisuutta ja haastattelemaan kouluttajia päivän aikana. Osaan heistä voi ottaa yhteyttä jo pe 8.3 (kts. tiedote).

Tilaisuuden ohjelma on liitteenä.

Lisätietoja 8.3 alkaen:

Päivi Vitikka / 3M-hanke p.040 4876988