Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Suomen lukiolaisten liitto Water-opiskelijakuntafestivaalit Seinäjoki

Suomen Lukiolaisten Liitto

Suomen lukiolaisten liitto Water-opiskelijakuntafestivaalit Seinäjoki

Julkaistu: 31.03.2014 klo 10:00
Julkaisija: Suomen Lukiolaisten Liitto

MEDIAKUTSU

Suomen Lukiolaisten Liitto kutsuu teidät tapaamaan lukiolaisia Water-opiskelijakuntafestivaalille Seinäjoen lukiolla (Kirkkokatu 16) lauantaina 5.4. Klo 15.00-15.30

Tervetuloa!

Lisätiedot:

Tapahtumasihteeri Matti Mannonen

puh 0504332281

matti.mannonen@lukio.fi

Suomen Lukiolaisten Liitto

………………..

TIEDOTE

Suomen Lukiolaisten Liitto ry

Julkaisuvapaa HETI

Ensi viikonloppuna 5-6.4.2014 lähes 200 lukiolaista ympäri Suomen saapuu Suomen Lukiolaisten Liiton (SLL) järjestämälle Water-opiskelijakuntafestivaalille Seinäjoen lukioon. Koulutukseen osallistuvat nuoret toimivat aktiivisina vaikuttajina omissa lukioissaan. Viikonlopun kantavina teemoina ovat opiskelijakuntien vaikuttamis- ja toimintamahdollisuudet.

Vuoden alusta uudistunut lukiolaki toi merkittäviä uudistuksia opiskelijoiden kuulemiseen ja opiskelijakuntien asemaan lukioyhteisössä. Lakiuudistus täsmentää ja selkeyttää opiskelijakuntien tehtäviä ja roolia. Lisäksi pykälässä säädetään entistä tarkemmin opiskelijoiden oikeudesta osallistua heitä koskevaan päätöksentekoon, kuten opettajien lomautuksia, koulujen lakkauttamisia ja kunnostuksia koskevat päätökset.

“Tiukkoina aikoina, kun kaikilta leikataan on tärkeää huomioida ratkaisujen vaikutukset koko yhteisöön. Lukioissa tämä tarkoittaa myös opiskelijoiden mielipiteen kuulemista ja sille painoarvon antamista”, sanoo SLL:n puheenjohtaja Otto Ahoniemi.

SLL:n varapuheenjohtaja Rami Laitilan mielestä politiikkaa mystifioidaan liikaa. “Päätöksentekoon osallistumisesta annetaan vaikea kuva, vaikka kysymys on yhteisten asioiden hoitamisesta. Watereilla pääsemme purkamaan näitä myyttejä.”

Puheenjohtaja Otto Ahoniemi  0404195707 otto.ahoniemi@lukio.fi

Varapuheenjohtaja Rami Laitila 0407032665 rami.laitila@lukio.fi

"Suomen Lukiolaisten Liitto - SLL on lukiolaisten oma valtakunnallinen, poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton edunvalvonta-, palvelu- ja harrastusjärjestö. Vuonna 1985 perustettu SLL on 50 000 jäsenen voimin yhtä kuin lukiolaiset lukiolaisten asialla."