Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Suomen lukiolaisten liitto Water-opiskelijakuntafestivaalit Hämeenlinna

Suomen Lukiolaisten Liitto

Suomen lukiolaisten liitto Water-opiskelijakuntafestivaalit Hämeenlinna

Julkaistu: 13.10.2014 klo 12:26
Julkaisija: Suomen Lukiolaisten Liitto

MEDIAKUTSU

Suomen Lukiolaisten Liitto kutsuu teidät tapaamaan lukiolaisia Water-opiskelijakuntafestivaaleille Hämeenlinnan lyseon lukiolle (Linnankatu 12) lauantaina 18.10. Klo 15.00-15.30

Tervetuloa!

Lisätiedot:

Opiskelijatoiminnan suunnittelija Matti Mannonen

puh 0504332281

matti.mannonen@lukio.fi

Suomen Lukiolaisten Liitto

………………..

TIEDOTE

Suomen Lukiolaisten Liitto ry

Julkaisuvapaa HETI

Ensi viikonloppuna 18-19.10 lähes 130 lukiolaista ympäri Suomen saapuu Suomen Lukiolaisten Liiton (SLL) järjestämille Water-opiskelijakuntafestivaaleille Hämeenlinnan lyseon lukioon. Koulutukseen osallistuvat nuoret toimivat aktiivisina vaikuttajina omissa lukioissaan. Viikonlopun kantavina teemoina ovat opiskelijakuntien vaikuttamis- ja toimintamahdollisuudet niin omissa lukioissaan, kuin kunnallisellakin tasolla. Lisäksi viikonlopun aikana suunnataan katseet jo ensi kevään eduskuntavaaleihin.

Lukiolaisten Liiton tavoitteena on nostaa nuorten äänestysaktiivisuutta sekä kasvattaa kiinnostusta vaikuttamiseen. Näiden tavoitteiden saavuttamiseksi SLL järjestää laadukkaita ja kattavia koulutuksia ja tarjoaa kaikille nuorille edunvalvonnallista neuvontaa.

“Tulevat eduskuntavaalit ovat tärkeä vaikuttamisen paikka jokaiselle nuorelle. Haluamme auttaa kaikkia löytämään itselleen sopivan tavan vaikuttaa. Suuri osa lukiolaisista ei vielä voi äänestää, mutta silti on tärkeää että heidän äänensä kuuluu tulevissa vaaleissa.” Suomen Lukiolaisten Liiton puheenjohtaja Otto Ahoniemi linjaa.

Suomen Lukiolaisten Liitto pyrkii lisäämään opiskelijakuntien toimintaedellytyksiä ja kehittämään lukiodemokratiaa. SLL on vuonna 1985 perustettu lukiolaisten etu-, palvelu- ja harrastusjärjestö, jonka toimintaa pyörittävät lukiolaiset itse. 50 000 jäsenellään Suomen Lukiolaisten Liitto on Suomen suurin vapaaehtoiseen jäsenyyteen perustuva opiskelijajärjestö.

Puheenjohtaja Otto Ahoniemi  0404195707 otto.ahoniemi@lukio.fi

Varapuheenjohtaja Rami Laitila 0407032665 rami.laitila@lukio.fi

"Suomen Lukiolaisten Liitto - SLL on lukiolaisten oma valtakunnallinen, poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton edunvalvonta-, palvelu- ja harrastusjärjestö. Vuonna 1985 perustettu SLL on 50 000 jäsenen voimin yhtä kuin lukiolaiset lukiolaisten asialla."