Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Sosialidemokraatit nousivat yllättäen suurimmaksi poliittiseksi vaaliliitoksi HYYn edustajistovaaleissa

Sosialidemokraattiset Opiskelijat - SONK ry

Julkaistu: 29.09.2014 klo 15:34
Julkaisija: Sosialidemokraattiset Opiskelijat - SONK ry

Tiedote 29.9.2014
Vapaa julkaistavaksi

Opiskelijoiden Sosialidemokraattinen Yhdistys - OSY ry. on tänään maanantaina jättänyt 54 ehdokkaan listan Helsingin Yliopiston Ylioppilaskunnan HYYn edustajistovaaleihin. OSY on kasvaneella ehdokasmäärällään noussut myös vaalien suurimmaksi poliittiseksi listaksi. Vaaliliiton ehdokasmäärä on yli puolet suurempi kuin HYYn edellisissä vaaleissa vuonna 2012, jolloin OSY sai 31 ehdokkaallaan yhden paikan edustajistossa.

- Kasvanut kiinnostus sosialidemokraattien ehdokaslistaa kohtaan on aktiivisen paikallistoimintamme ansiota. On hienoa huomata, miten niin moni allekirjoittaa meille yhteiset kansainvälisyyden, vapauden ja solidaarisuuden arvot, toteaa OSY:n vaalipäällikkö Elisa Gebhard.

Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan edustajistovaalit järjestetään 4.-5.11.2014. Ennakkoäänestys järjestetään keskiviikkona 29.10. ja torstaina 30.10. Äänioikeutettuja ovat HYYn jäsenet eli noin 28 000 Helsingin yliopiston opiskelijaa. Äänioikeutta voi käyttää yhteensä 14 äänestyspaikassa Helsingin yliopiston neljällä kampuksella ja Helsingin yliopiston toimipaikoissa Lahdessa ja Vaasassa. Vaalien tulos selviää vaalivalvojaisissa Virgin Oil –ravintolassa Uudella ylioppilastalolla (Mannerheimintie 5) myöhään keskiviikkoiltana 5. marraskuuta. Keskusvaalilautakunta vahvistaa vaalituloksen tarkastuslaskentalautakunnan laskennan valmistuttua 13.11.2014.

- Opiskelijademarit ovat mukana vaaleissa edistämässä koko jäsenistön edunvalvontaa, yhteisöllisyyttä sekä yliopiston ja ylioppilaskunnan kansainvälisyyttä. Olen koko ajan uskonut siihen, että me sosialidemokraattiset opiskelijat voimme saada kannatuksemme kasvuun vain toimintamme rohkealla uudistamisella sekä kovalla paikallisella työllä. Tämä on selvästikin kantamassa hedelmää ja näin hienolla listalla on mahtavaa päästä tekemään vaalityötä, tiivistää OSY:n puheenjohtaja Tuulia Pitkänen.

Lisätietoja: OSY:n puheenjohtaja Tuulia Pitkänen tuulia.pitkanen@gmail.com 041 5013092

OSY:n vaalipäällikkö Elisa Gebhard elisa.gebhard@gmail.com 050 5751723

Sosialidemokraattiset Opiskelijat - SONK ry. http://www.sonk.fi/